• Patzie

Januaribebis 2012

jag vankar som en anka och nästäppan är horribel. Hade dock en underbart skön och avslappnande julafton. Min brors familj hade kräksjuka i förra veckan. Jag vägrade utsätta mig för minsta risk för baciller och valde stanna hemma med min man och två barn. Vi lyckades ragga upp en tomte i sista minuten så det löste sig. Kunde inte blivit bättre är så trött nu.

Men är lite orolig för hur jag ska orka denna veckan som kommer. Helst vill jag vara ensam och sova, läsa böcker titta på TV men sönerna är vilda galna 3 och 5 och behöver stimulans. Funderar på att åka till Ikea och lämna in dem på leklandet på tisdag någon timme. 

• Patzie

I natt har jag sovit med tre barn i min säng. Två dunderförkylda småpojkar och en liten sprakandes bebis i magen. I dag bojkottar jag allt var rea heter och ska ta ett bad läsa bok och försöka vila då jag känner en förkylning är på väg. 

• Patzie

Åkte till Ikea idag och lämnade in mina två äldre pojkar för att leka av sig. Sen blev det köttbullslunch. Det ända problemet är att det är så otroligt långt att gå inne på Ikea. Men på det stora hela var det en trevlig tur. Jag har insett att jag inte kan fickpakera längre.

Tjocka människor måste verkligen vara livsfarliga i trafiken.

Min väninna kom förbi. Hade varit på ett rejält gympass och hade träningsvärk. Jag blev väldigt AVIS. Tänk om man kunde slippa de andra smärtorna och få känna lite rejäl träningsvärk.

• Patzie

Vecka 38 nu är du här. Men ingen brådska än. De andra pojkarna kom vecka 40. Men jag blir otroligt impad av er som ens orkar tänka sex och dessutom praktisera detta nöje.  Är alldeles för öm och skulle man ha det hade det straffat sig med smärtor så jag inte kunnat gå på ett dygn. Nej tack. Tog en liten promenad passade mig utmärkt.

Stressa inte på så er bebis kommer när han/hon är redo. NI vill ju inte att bebisen ska bli stressad och bajsa i fostervattnet.

Ni lär ju märka när värkarna sätter igång. Vill inte ens utsätta min fiende för detta. Men denna gång så ska jag ta allt som erbjuds och lite till. 

• Patzie

Hej vänner jo det satte igång den 8 januari som jag skrev. Startade kl 15.30 och kl 22.01 kom en liten prinsessa. 4030 och  50 cm lång.

Förlossningen var en enkel förlossning enligt barnmorskorna. Fick i mig epidural och lustgas sen var det bara att köra. Hör och häpna endast ett litet ynka stygn behövdes. Så till er som har spruckit en massa. Med min första sprack jag prectiell svinkter och 18 stygn. Icke roligt. Med min andre som vägde 4750 blev det två stygn och med nu ett.

Det kan alltså bli bättre

Det som varit jobbigt är att jag drabbats av någon infektion. Mått dåligt haft influensaliknande symptom. Verkar även drabbat resten av familjen. Kämpigt att alla är hemma och sjuka och få igång amningen. Men även det känns som det håller på att vända nu. Kram och lycka till för er som fortfarande går iväntans tider.

• Patzie
    Buzan skrev 2012-01-21 00:25:07 följande:
    Slemmisen lossnade för ca 7 timmar sen, den var dock inte blodig! Nu har jag börjat få ganska kraftiga värkar i ryggen (?) var tionde minut som varar mer än 60 sek. Kan det vara på Gång nu alltså? Blir nervös! Vill ju kunna sova så jag är utvilad när allt sätter igång! :P
    Lycka till nu är det bara att köra

Svar på tråden Januaribebis 2012