• Lilja5

Januaribebis 2012

Grattis alla till era bebisar!!
    Jag vill också ha ut min unge nu :)
    Har bf på söndag, men som det känns just nu lär ungen stanna där inne för evigt ;)

• Lilja5
    shadowstorm skrev 2012-01-21 10:33:42 följande:
    Grattis till alla bebisar. Även min lilla wilma ville ut i natt =) öppen nästan 3 cm 02.15 då jag väljer åka in hon är född 05.20 så det gick super snabbt och jag klara förlossninge n som en dans. Fick sy 2 små stygn men annars lugnt =)
    Grattis Grattis till den lilla =)
    Skönt att förlossningen gick fort och bra! :)
    Själv går jag bara och väntar. Har under hela natten haft värkar, men dem är inte direkt regelbundna.. utan det skiljer sig en del i tidpunkt i mellan.. Nu under morgonen har jag fortfarande värkar och en hel del sd, men ingenting som är regelbundet..
    Så vi får väl hoppas på att det drar igång ordentligt under dagen =)
    Tänkte jag skulle ge mig ut på en längre promenad med min hund så kanske.. tyngdlagen hjälper ju bebis ner och idag har jag sån otrolig energi så jag behöver nog röra lite på mig =)
  • Lilja5
    Noras skrev 2012-01-23 12:16:15 följande:
    BF+4 idag och nu vill jag bara ha tillbaka min kropp! Är trött på att vara stor och fet och klumpig! Vill kunna dra på mig ett par normala jeans och inte gå omkring i mjukisbyxor jämt och ständigt! Vill få tillbaka min energi som jag hade tidigare, vill orka gå ut och gå som tidigare! Är så trött på alla 1000-tals sammandragningar som man har dagligen, som inte hjälper ett skit! Var är VÄRKARNA?!!
    Kunde inte sagt det bättre själv!!
    Håller med dig till 110%
  • Lilja5
    Isssan skrev 2012-01-23 14:57:18 följande:

20/1 00.34 föddes vår underbara dotter Alicia. Hon beräknades via TUL 41+0 att väga 4,2 kg så snopen blev jag när hon vägde 3645 g 48 cm lång v 41+2. Nu är vi hemma och allt är alldeles perfekt. Lycka till nu ni alla andra  

Grattis!! =)
  • Lilja5
    elinson skrev 2012-01-23 15:28:08 följande:
    uppdatering..
    här sker det inte så mycket. Vi kom in inatt kl 01.00 pga vattenavgång den 22 jan. Fick mogningstabletter vid 03.00 och små värkar kom på en gång och jag låg vaken hela natten och morgonen. CTG visar regelbundna värkar va 3:e minut själv känner jag inte av dem...? Både bra och dåligt tänker jag. Livmortappen är borta och jag är öppen ett par cm men det går långsamt.

Nu ligger jag och äter chips, kollar familjeliv och väntar på vaktbyte så kvällsvakten kan ta ställning om det ska sättas igång med värkstimulerande dropp eller en ny tablett. Kan bli långvarig detta.
    usch så segt för dig! Får hoppas att det inte drar ut alldeles för mycket på tiden..
    Dock skönt att vara på gång och veta att snart får du ändå träffa ditt barn =)
    Håller tummarna för dig att det går hyffsat fort och inte blir för jobbigt!!
  • Lilja5
    elinson skrev 2012-01-23 17:35:11 följande:
    Det har inte hänt så mycket som dom hoppats sedan första tabletterna imorse så jag får en sovdos och sen startar vi igen imorgonbitti. Stor besvikelse här...
    Usch så tråkigt!!
    Men skönt om du kan få sova en stund så att du orkar med!
    Hoppas på bättre lycka i morgon!! =)
  • Lilja5

Bf+2 idag..
    Ska storstäda och dona ordentligt är min tanke..
    Gå en Långrunda med hunden också och bara njuta av det strålande vädret vi har.
    1- grad, snö och strålande sol

• Lilja5

Bf+3 idag. Min bebis rör sig också annorlunda, mer att den trycker och buffar än sparkar..
    På kvällarna vid 22-23 tiden är den dock helt hopplös och har världens party.. Sova då är helt omöjligt och det spelar absolut ingen roll hur jag ligger utan då är det verkligen fullt ös...
    Önskar bara att den ville komma ut nu!!

• Lilja5
    SysterAnna skrev 2012-01-25 12:14:14 följande:
    Haha, så gör jag också. Kan bli toktrött när vi sitter i soffan och ser på tv innan vi ska gå och lägga oss och när vi väl har borstat tänderna och är på väg till sängen får jag ett tokryck ifallomatt det skulle sätta igång under natten och vi behöver åka in fort. Då kan det ju inte vara stökigt när mina föräldrar kommer hit för att ta hand om katten! Man har sina konstigheter ibland.
    sån där är jag också! haha
    Måste ha hemmet i topp trim så att inte svärföräldrarna möts av ett hem i kaos när dem ska mata katterna och hämta hunden ;) haha
    Men jag antar att det kan få vara okej ;) Då håller man sig ju lite sysselsatt iallafall! =)
Svar på tråden Januaribebis 2012