• Btrix

Januaribebis 2012

Hej hej...ny här Glad  Har bf 15 januari, barn nr 3. Har haft en ganska bra gaviditet denna gången..knappt nått illamående alls  Glad ..har de senaste veckorna börjat att få mycket sammandragningar, och en del har var "moliga", men ok enligt Bm.  

Här kommer lite mått från mig, räknat på hela veckor (v25=25+0)

Barn    1        2        3
    v 25     25               25
    v 29     29      31
    v 33     34      35
    v 35     36      36  
    v 37     37      38 
    v 38     38      39

Barn 1: född 39+0, 3900g, 53cm  
    Barn 2:
    född 39+1, 3700g, 52cm
    Barn 3 ligger i magen.              

• Btrix
    Milli10 skrev 2011-10-17 09:32:56 följande:
    Hej,

Jag brukar läsa i denna tråden men har inte skrivit något än men jag har en fråga till er. Jag är i vecka 26 (25+2) och har en bebis som sprattlar jättemycket vissa dagar sen blir den jättelugn några dagar och jag känner bara svaga små rörelser sen börjar den sparka mer och hårdare igen efter några dagar.
    Är det någon fler som upplever detta?

Jag blir alltid orolig de dagar h*n saktar ner och tar det lugnt, kan inte hjälpas... Idag ska jag till BM och lyssna på hjärtljuden och prata med henne lite. Hon sa att är man orolig ska man ringa till förlossningen men att vissa bebisar är såna, hon kallade dem "varannandagbebisar" som vilar upp sig vissa dagar för att sen komma med ny kraft :). Men det hade varit skönt att få veta om det finns fler som har en sån här liten rackare i magen.
    Hej! Här är en till som "bara" brukar läsa :)

Min skrutt är oxå en varannandags bebis! Vissa gånger har jag blivit lite orolig, men nu har jag vant mig vid att h*n är lugnare vissa daga.

• Btrix
    chicopico skrev 2011-11-18 18:49:39 följande:
    var hos bm idag v.31+5

sf-mått : 30
    Hb: 98
    Blodtryck: 90/50
    Hjärtljud: 143 
    Hej på dig!

Måste fråga hur du mår??...Lågt Hb och Blt... Ligger på liknande värden själv, å vissa dagar orkar jag inget, yrsel och illamående...  
  • Btrix

BM besök igår 32+0

Sf: 34, tillväxtkurvan ligger nu över översta kurvan...troligtvis pga bebisens läge...
    Hj.ljud: 142, bebis vaken
    Hb: 106, trots Niferex x 2    
    Blt: 100/60
    F.läge:  Säte.... men den har ju några veckor på sig att vända sig... 
    Vikt: + 12 kg

• Btrix
    LillaEko skrev 2011-11-26 07:38:55 följande:
    Vi är beräknade 6:e, så när klockan slagit tolv på nyår ska jag börja mitt "kom ut bebis" projekt :p
    Tycker ju att det redan börjar bli för jobbigt :(
    Men men, bäst för liten om det blir efter nyår ju, så bara att börja lugna ner tempot lite.

Hi hi..min äldsta var beräknad till den 4 januari, men han ville absolut komma ut den 29 december Flört
  • Btrix

Vecka 37+1 idag och har vart på BM kontroll.

Sf: 37
    Hjljud: 138, vaken
    Vikt: +13,5 kg
    Blt: 100/70 

Bebis huvud är rörligt men ligger fortfarande rätt, men har vänt sida...gjorde troligtvis detta när jag ramlade och landade på knä häromdagen....efter det var det fullt ös i magen..   

Var det någon o denna tråden som hade en bra packningslista till BB-väskan?? Har fortfarande inte packat....   

• Btrix

BF+10....
    Bebis rör sig på ett annat sätt nu , inga tydliga sparkar längre. Mest "buffande och bökande".  Bebis är fortfarande rörlig, men jag känner av ett större tryck nedåt nu än innan när den bökar omkring. 

• Btrix
    Carolaj83:
    Dagen igår såg ut så här:
    Skicka iväg barnen till skolan, slappade sedan en stund i soffan framför tvn med lite kaffe.    
    Tvätta och vek in tvätt
    Bakade
    Lagade middag
    Skickade iväg sonen på träning
    Några vänner kom hit å fika
    Kvällsmatdax 
    Nattning av dottern
    Nattning av sonen

Försöker att städa ordning det mesta innan jag lägger mig...vill att de skall se ok ut här hemma om jag behöver åka in..Kollar över/förbereder att ev gympapåsar/badkläder mm är pakat å klart så att barnvakten slipper leta omkring efter massa saker....Det har blivit många sådana förberedelser de sista veckorna.....i onödan....

Promenad,bakning, ev pulkaåkning och "datasittande" brukar oftast ingå varje dag....      

Nedräkning har börjat till igångsättning: 5 dagar kvar... 
  • Btrix

Syster Anna och Lilja5, skönt att jag inte är ensam med mitt "lilla kontrollbehov" av att ha iordning Flört   

Svar på tråden Januaribebis 2012