Inlägg från: smulan777 |Visa alla inlägg
  • smulan777

Januaribebis 2012

Hej allihopa! Hoppas in här efter att bara läst alla andras inlägg :) Är i vecka 12+5 och beräknad 21 februari. 28 år, första barnet och bor i Göteborg. Ska bli skitspännande!

Jag ser att en del av er skriver att ni fått info om järnvärden och röda hund osv. När får man den informationen. Jag var hos MVC för två veckor sen och tog blodprov. Om allt ser bra ut hör man inget då eller hur funkar det?

• smulan777

Kikidil; Jag är inne på min andra uvi sen jag blev gravid. Senaste penicillin-kuren jag fick var en annan sort om nu inte första funkade. Jag har lätt för att få uvi och har till och med fått njurbeckeninflammation en gång. Tyvärr får man uvi lättare när man är gravid pga ändrad bakterieflora. Det är ingen fara alls så länge man behandlar den.

• smulan777

Kikidil: jag mådde grymt illa av penicillinet jag fick när jag hade uvi. Även fast jag tog dem vid måltid var det svårt. Kanske kan vara det? Hoppas du slipper magsjuka iaf.

Jag har själv känt typ småkrämpor varje dag. Ena dan illamående, andra dan huvudvärk osv. Jag som normalt är kärnfrisk! :) Graviditeten är väl för många helt enkelt inte smärtfri:)

• smulan777

Shadowstorm: jag gör RUL den sista augusti, känns som man är sist ut och jag är oxå i slutet på v 20 då. Bor i Gbg och det fanns inte så många tider att välja mellan. Känns som en evighet bort.

• smulan777

Caradan: vi har oxå tänkt köpa teutonia mistral s, känns som en fin kombo mellan terrängvagn och cityvagn. Tips; kolla kopbarnvagn.se, kanske kan spara någon 1000-lapp?

Är i vecka 19 imorgon och känner INGENTING! Första barnet och har 1,5 vecka kvar till RUL, känner mig lite nervös. Dessutom har jag en mycket liten mage. Ingen skulle kunna gissa att jag är gravid. Lite orolig blir man allt...

• smulan777

c3c: Lycka till på RUL och va skönt att du har det så snart! Även om man ser i fram emot det och att det säkert är helt ljuvligt att se lilla pyret så känns det rätt skönt att få det överstökat om du förstår vad jag menar?

Jag sa inget till mina kollegor innan jag gick på semester för tyckte det kunde vara rätt coolt att komma tillbaka nu i v 18 och vara lite tjock men tji fick jag, det är ingen som ser något:)

• smulan777

c3c: Jag fick göra ett ultraljud i vecka 11 och då såg allt kanon ut. Jag var inte speciellt orolig men hos bm för jag går fick jag frågan om jag ville och det ville jag såklart!! Har gått upp 1 kg kanske ( marginell viktökning mao ). Jag gick oxå ner typ 3 kg i början men de har jag nu gått upp och kanske lagt på mig något kg. Tror nog dina oxå kommer tillbaka snart:) När jag ligger ner och liksom "suger" in magen så ser man en liten kula :)

• smulan777

Maho89: följer tråden varje dag men hinner sällan skriva. Tänkte på dig idag och beklagar verkligen ert besked ni nu fått! Måste kännas oerhört tungt men det blir bättre. Lovar! Många varma kramar

• smulan777

Har själv inte handlat något än. Fortfarande inte bestämt oss för om vi ska köpa begagnad vagn eller ny. Det är ju så himla dyrt med vagn, närmare 10.000 kr. Känns lite onödigt..Imorgon har vi RUL, har inte känt några fosterrörelser och är i v 20. Är grymt nervös för att något är tokigt och tror jag kommer ha svårt för att somna inatt. Har dock bestämt att efter RUL och om allt ser bra ut ska jag handla första bebisplagget!

• smulan777

Gjorde RUL idag. Var så sjukt nervös innan. Har oroat mig för min lilla mage och att jag inte känt några fosterrörelser. Nu gick ju allt bra! Så himla skönt!! En fantastiskt söt bebis som rörde på sig jättemycket:) Vi har inte kollat upp kön men försökte se om VI kunde se själva. Det kunde vi inte:). Blev tillbakaflyttad 6 dagar till 27 januari.

• smulan777

Mabuse: Tack själv Själv skriver jag sällan men glädjs oerhört av att läsa vad alla andra skriver!

• smulan777

Jag har gått upp 3 kg. Borde vara mer eftersom jag knappt alls orkat träna samt blivit väldigt matglad. Har ingen aning om vilken siffra som är normal.

Svar på tråden Januaribebis 2012