• Jamirl

Januaribebis 2012

ammningsnappen fick jag redan av barnmorskan efter nån dag när det ej fungerade, den hjälpte. kan köpa på sig en på apoteket för säkerhets skull om man vill innan.

• Jamirl

Sii: Lugnt Bra att veta, men det kommer säkert gå jättebra för dig!!!

• Jamirl

Jag hade en ljuvlig barnmorska på vårdcentralen som tyckte att jag absolut kunde ge flaska om jag inte tyckte att det fungerade. Min mamma och mormor va helt chockade att hon sagt så, på deras tid fanns det ju ingen annan möjlighet (stackars dem som inte kunde amma) sen sågs man ju som sämre om man ej klarade av det.

• Jamirl

RaraS:

Jobbigt att läsa att du mått så dåligt! Folk vill alltid trösta på nåt sätt men kan göra det fel. Vissa kvinnor vill hävda att de visst haft det precis lika jobbigt. Men ingen vet ju exakt hur du har haft det ändå! Jag tycker verkligen att du ska prata med din barnmorska och be att få samtala med någon på vårdcentralen. Det är bra att ha bearbetat klart det jobbiga som varit så att du sedan kan njuta av din lilla skatt, blir jobbigt annars om det gamla gör sig påmint efter. Stor Kram

• Jamirl

Sii: Jag är oxå nålrädd, hade med mig emla plåster till förlossningen haha...jag bad om att få ta lustgas vid epiduralen och då gick det bra, kände ett tryck men ej smärta. Men jag tog ej epidural med sonen, det drog ut på tiden med epidural tyckte jag. Jag och lustgasen är bästisar så vi ska köra på det denna gång me

• Jamirl

SFHelen:

Ja, vi har kikat, en grabb
    Måste va häftigt med 3d el 4d, ej gjort!

Med dotter gicm jag upp ca 18 kg
    med sonen ungefär samma, nästan 20, men 10 kg där va vatten som rann av på en gåmg, hade ätit nyttigt den graviditeten..nu har jag gått upp kanske 6 kg, är i v 24.

• Jamirl

Hej, hej! Nu har jag haft lite internet uppehåll Missat mycket i tråden. Går allt bra för er? Imorgon är det 100 dagar kvar tills vår lillgubbe är beräknad Han sparkar på här, mysigt! Jag är trött som en apa på kvällarna Kan somna med barnen vid 8-9 jag är i vanliga fall en nattmänniska!

• Jamirl

Har bara haft fleece overall på mina andra på vintern, men bäddat ner i varm vagn, men nu har vi fått så kalla vintrar så jag har köpt en tjockare, men ska skaffa en fleece me ifall det är varmare

• Jamirl

Jag är så stor nu, men konstigt nog hade jag bara gått upp 2 kg mellan v 9 och vecka 25....fattar inte...tidigare har jag nog lagt på mig 8 denna tid, men det är ju bra, säkert för att fika å godis inte lockar så
    Det pinsamma är när folk frågar hur långt man gått att de förväntar sig typ v 35...jag säger att det är långt kvar, mer än 3 mån..oj, säger dem då typ

• Jamirl

Min 6-åriga dotter pratar ofta om det, 4-åriga sonen pratar om det ibland, tror i allmänhet att tjejsyskonen är lite mer intresserade först

Svar på tråden Januaribebis 2012