Inlägg från: nya mamman |Visa alla inlägg
  • nya mamman

Januaribebis 2012

GoodEnough mom skrev 2011-11-07 10:19:53 följande:
    På kvällen får jag alltid även om jag varit stilla men då oftast när jag reser mig upp från soffan för att hämta en frukt, gå på toa eller dylikt. Kanske kan det vara en tillfällighet eller att din kropp förespråkar vila? (man bär ju ändå på extra vikt). Min mamma sa att hon hade sammandragningar de sista 2-3 månaderna men att dessa kom i perioder, så kanske slipper du dem hela vägen fram till förlossningen iallafall :D
    Fast jag tycker jag är ganska bra på att vila ;) Gör inte så många knop... sambon vill inte heller att jag ska göra så mycket. 
    Vi kan hoppas på att det kommer i perioder bara =) Eller att det va en engångsföreteelse! 
  • nya mamman
    minjalin skrev 2011-11-07 11:18:12 följande:
    Ja du, inte lätt det där :p Jag ska tydligen åka in så fort jag får värkar i alla fall eftersom det gick 5 på 5 timmar från första värk förra gången och det var bara sista 2-2,5 timmarna som jag upplevde som smärtsamma :p När jag kom in var jag öppen 6 cm och det var då som värkarna mer började kännas men var absolut inte fruktansvärt smärtsamma, men från 8-10 cm var riktigt hemska för då öppnade jag mig 2 cm på 20 minuter.
    Jag är oxå en snabbis... eller har varit. Första gick på 4h 25 min. Öppna mig 6-7 cm på ca 1h 15 min Förvånad Andra gick på 2h 54 min. Första krystade jag på 15 min och andra 1 men det var lite i snabbaste laget, hängde inte alls med.
    Detta blir tredje men det är med annan pappa och så är det 5,5 år sen sist så det kan ju faktist dra ut på tiden denna gång. Inte alltför mycket bara =)
  • nya mamman

Jag har ammat 7 resp. 8 veckor ungefär med mina. Dom har aldrig varit nöjda. Men har slarvat med kosten så mjölkproduktionen har knappast varit den bästa.
    Denna gång så har jag en sambo som är hård med mig. Jag ska äta bra och ekologiskt. Kanske därför man redan läcker mjölk ;) Så jag hoppas det går bättre nu. Jag ska iaf försöka! 

• nya mamman

Jag har tvättat första maskinen bebiskläder idag =) Blir väl ca 2 maskiner till ännu!
    Hur ha ni gjort, tvättar ni ytterkläder oxå? Overaller och så där? Jag har inte gjort det, ligger ju inte direkt mot huden. Men mössor tvättar jag...
    Sen tvättar jag inte innertäcket heller, bara påslakan o.d. 

• nya mamman

Jag tvättar allt med MiniRisk tvättmedel och sköljmedel. Är helt fri från parfym och luktar neutralt. Allergivänligt m.m.

• nya mamman
    curiosa skrev 2011-11-08 13:24:25 följande:
    Ang tvätta grejer så tvättar jag bebisgrejer på precis samma sett som våra (och de stora barnens) med helt vanligt tvättmedel och sköljmedel. (comfort/via eller vilket som helst) Har jag alltid gjort utan några problem.
    Jag kommer inte att tvätta ytterkläder, innerkudde, täcke. inredning till vagn etc det gör jag inte med våra heller....

Amma ska jag testa denna gången. Med den den stora försökte jag men mådde psykiskt dåligt av det med min lilla så provade jag inte ens. men det är ju som sagt 9 år sedan så nu ska jag faktiskt försöka mig på det och hoppas på att jag tycker om det.
    Om det fungerar så blir det i 4 månader sen ska jag jobba över sommaren och då blir det svårt.
    här kör vi mini-risk i vanliga fall oxå eftersom min dotter är atopiker och har känslig hy. 
  • nya mamman

55 dagar kvar idag! Tiden har gått så snabbt men det känns fortfarande långt kvar till januari... märkligt!
    Ska till mvc idag sen är det dags för tätare kontroller.
    Ska hoppas att mitt hb stigit, annars vet jag inte vad dom ska göra me mig.

Borde börja handla julklappar snart, lär inte orka så mycket i december är jag rädd, orken och lusten börjar redan tryta. 

• nya mamman

Nej jag köpte ett 10 pack på loppis för 2€ = ca 20 sek. Kunde ju inte låta bli.
    Har inget kvar sen förut. Trodde inte det sku komma flera ;) 

• nya mamman
    roxylady skrev 2011-11-09 10:21:59 följande:
    Ahaaa okej Glad Men det är ju perfekt ju! Nästan gratis :) Måste också gå lite mer på loppis. Hoppas man hinner det. Tradera har man ju budat hem grejor också på. Köpte en bärsele från Babybjörn för 220kr i förrgår Glad
    Jag köper bara sånt som ser typ oanvänt ut. Fyndade ett par epsrit byxor för samma pris oxå =)
    Oj, det var ju verkligen ett fynd! Kanske borde försöka fynda en sån oxå... kan ju va bra att ha. För i vårt centrum finns egentligen inte mycket extra utrymme för barnvagnar tyvärr. Inte om man ska in i butiker.
    Liina87 skrev 2011-11-09 10:22:00 följande:
    Ja det känns riktigt konstigt att tvätta kläderna, det känns lite som om man tvättar dockkläder. 

www.linapetite.blogspot.com 
    Väldigt märkligt känns det!! Sambon stod och titta på torkställningen igår och log... det är hans första barn detta =)
Svar på tråden Januaribebis 2012