• Empa86

Januaribebis 2012

PrickenoGrodan skrev 2011-12-30 10:44:13 följande:
    God förmiddag! I natt klockan 3 gick vattnet, trodde först att det kanske bara var en vattning flytning så jag satte på mig en binda och gick och la mig igen. 3.45 kände jag hur det började sippra igen och gick upp på toa. När jag drog ner trosorna blev det en rejäl pöl på golvet. Har tillbringat morgonen på fl men inga värkar så nu är jag hemma igen. Ska dock in ikväll igen då det är på gränsen till för tidigt. Hoppas allt kommer igång snart...

Kan ju tillägga att så här var inte min första förlossning.
    Oj va spännande! Lycka till{#emotions_dlg.flower}
  • Empa86
    partouze skrev 2011-12-31 13:21:50 följande:
    Gott nytt år.

Någon som börjat me hallonbladste eller skall det :)?
    Är på min första kopp det smakar pyton!
    Gott nytt år allesammans!

Jag drack min första kopp igår, varken gott eller äckligt, smakade mest hö;)

Idag tycker jag att jag har lite svag svag molande mensvärk, hoppas hoppas det börjar hända något snart! 
  • Empa86

Igår tyckte jag att jag hade en annorlunda känsla i magen, lite molande mensvärk... men det hela vad nog magsjuka...urk... Snyggt att må sämst av alla som firade nyår igår:P  

• Empa86

Nu börjar det här bli riktigt segt, att sova går bara inte. Just nu är det magen som krånglar! Den vill inte komma igång... Ska ut och ta en promenad så fort det börjar bli lite mer morgon... 

• Empa86

Någon som har tipps på hur jag ska få fart på min mage? Den är trög som fan och jag har inte varit på toa ordentligt sen innan jul.. Det är tillräkligt trångt för bebis ändå;) Hjälp, någon?

• Empa86
    marickan skrev 2012-01-03 00:35:17 följande:
    Empa86: drick katrinplommonjuice om du inte testat det eller lägg några vanliga katrinplommon i blöt över natten och klipp sedan ner i gröten eller filen till frukost. Ät päron. Ät messmör på fiberrikt bröd. Drick mycket vatten. Promenera. Effektivt och skonsamt är Laktulos från Apoteket, om du vill ha snabb hjälp. Linfrö är ju också bra att strö över filen tex.
    Åh messmör är gott! Det ska jag prova:) Jag dricker vatten och har promenerat varje dag nästan. Har även druckit laktulos varje morgon i över en vecka men det hjälper inte!
  • Empa86

En fråga till er som fått barn tidigare: hur var bebisens rörelser när värkarna och så satte igång. Var de lugna i magen eller rör de på sig mycket? 

Svar på tråden Januaribebis 2012