• fabler

Januaribebis 2012

tandra skrev 2011-08-15 22:22:23 följande:
    Skrev i den här tråden för längesen, men som då så har jag följt er utan att skriva Var på RUL i torsdags, hon som gjorde ultraljudet frågade om vi ville veta kön så då vart jag sjukt nyfiken & höll på att säga ja men sambon var väldigt snabb att säga nej Flört MEN när hon skulle mäta lårbenen så skymtade jag ändå, eller ja de va inte så svårt att missa Och som jag såg så väntar vi tjej nummer 2! sååå spännande!

Innan RUL så kände jag inte bebis så mycket, men samma kväll så börja den göra sig till känna. Oj oj vilka kullerbyttor hon får till!

Såg att det var en till här från Borlänge, hej ames  
    vad roligt och se en till från blge. Var i blge bor du? Vi håller på och flyttar till årby.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    minjalin skrev 2011-08-16 09:33:12 följande:

Enligt den kinesiska kalendern tidiagre i tråden så väntar vi en flicka, men då skulle vår son blivit en flicka istället så det är nog mest bluff och båg. Är ju trots allt 50 % chans att den säger rätt så inte så konstigt att den stämmer på många :p

för mig skulle sonen bli flicka och tjejen i magen en kille.
  • fabler
    PrickenoGrodan skrev 2011-08-16 19:39:01 följande:
    Hej tjejer! Imorgon ska jag på RUL, nervös som bara den. Vi ska inte ta reda på könet. Maken vill inte och då kan jag hålla mig även om jag är nyfiken. Men jag undrar om min kära man kommer att se könet, han är ju gynekolog och gör ju en del UL. Sist såg han att sonen var en pojke medan jag inte såg något och då höll han tyst hela graviditeten även om han sa att han gissade på att det var en pojke och att han kanske sett något.

En fråga när har ni nästa besök hos BM? Jag har i v.21 men ser att många ska dit först senare???
    jag ska till bm v.25+0 nästa gång.

Ååå min syster ska på rul den 9/9, vad jag längtar dit!!
  • fabler
    bumbi 84 skrev 2011-08-16 20:15:49 följande:
    Haft onda sd i flera h nu ger det sig inte snart måste jag erkänna att jag börjar bli orrolig.
    vad jobbigt. hoppas de ger sig.
  • fabler
    Marsätt skrev 2011-08-16 20:21:04 följande:
    Nu har mina fogar börjat spöka också.. hade det med sonen så det var väl bara att vänta. Mitt sitter det värsta i ryggen.. idag klarade jag inte av att gå långt förrän det började kännas...
    de har mina med. Är glad jag har ett stilla sittande jobb, hoppas bara på att jag kommer klara av att sitta mycket fram över för annars blir de jobbigt.
  • fabler
    Marsätt skrev 2011-08-16 20:33:01 följande:
    jag jobbar som lärare och det är inte stillasittande..både på gott och ont.
    jag jobbar som enhetschef så de är ju lite varierande och jag kan stå i mellan åt. Värre blir de när höstens utbildningsdagar, ledar forum och sånna saker sätter i gång då är de inte lika lätt att stå. Men nu efter semestern blir de en hel del sittande framför datorn. I värsta fall får min chef fixa ett höj och sänk bart skrivbord åt mig. Så får man hoppas att de dagar jag måste sitta funkar att sitta.
  • fabler
    tandra skrev 2011-08-16 21:01:43 följande:
    Vi bor i Ornäs
    Där kikade vi lite på hus men då jag jobbar i Leksand så tyckte jag de kändes lite långt att åka även om de bara handlar om några minuter extra. Vi är mkt ute i Aspeboda då min mamma och syster bor där, så då åker vi ju "förbi" ornäs.

Idag har de varit full rulle i magen. Så mysigt! Jag mailade min personal innan jag gick på semestern att jag är gravid, idag träffade jag en personal som bara skrattade och pekade på min mage. Den går INTE att dölja nu. Träffade även en kollegas personal som ska ha i oktober, hon och jag har lika stora magar hahaha.
  • fabler
    roxylady skrev 2011-08-16 21:53:37 följande:
    fabler skrev 2011-08-16 21:20:20 följande:
    Där kikade vi lite på hus men då jag jobbar i Leksand så tyckte jag de kändes lite långt att åka även om de bara handlar om några minuter extra. Vi är mkt ute i Aspeboda då min mamma och syster bor där, så då åker vi ju "förbi" ornäs.
    Men vad roligt att höra! :) Här har ni en Falutjej!! Har tidigare även bott i Leksand :) Nära till Ornäs härifrån ju!
    vad kul!!! Jag bodde i Leksand när jag gick gymnasiet (hr) och har även bott i Falun, aspeboda och norslund, innan och efter gymnasiet. Men hamnade till sist i Borlänge igen där jag bodde som liten.
  • fabler

Paet: ja då gick vi där samtidigt. Sverige/fl är bra litet ibland !

• fabler

Paet: ja jag hade med tre toppen år där. Är väl mkt tack vare dem jag sökte jobb där. Får man fråga vad du läste för nått?

Svar på tråden Januaribebis 2012