• missable

Januaribebis 2012

zatori skrev 2011-10-20 23:23:50 följande:
    missable: Yes. Min sambo går alltid upp några oktaver i sitt tonläge när han ska prata med bebisen. Mycket märkligt beteende då falsett vanligtvis inte riktigt är det han brukar använda sig av när han pratar. :D
    Skönt att det inte bara är min man som gör det då... och jag försöker förklara att hon ändå hör honom om han pratar vanligt! 
    Inga fler otäcka drömmar??? 
  • missable
    Tärning6 skrev 2011-10-20 23:30:10 följande:
    insåg nyss att det bara var 90dagar kvar till bf
    galet! tänk vad tiden går fort, kommer du ihåg i början... då skulle man ju vänta med att berätta etc etc...
  • missable
    Tärning6 skrev 2011-10-20 23:41:08 följande:
    Ja fast vi väntade inte så länge med att berätta hehe vi berättade ganska snart för dem närmaste i alla fall..
    ´Men tiden går fort de gör den...

Nä mina damer nu e det dags att sussa är över trött och typ hyper inombords..
    Får se om mina drömar stämmer å vattnet går i morrn när vi sitter barn å hundvakt mitt i alla tå päronen typ 40mil bort hmmmm hoppas inte kan bli lätt jobbigt..
    Tror dock inte att vattnet går men otäckt att dröma om de å har drömt nu två nätter i rad att de kommer gå i morrn
    aja natti natt på er sötnosar
    Sov gott, jag ska också krypa ner hos min make som snarkar... och ligga och känna på när vår Lilja bökar i magen!

Sov gott ni andra alternativt god morgon =) 
  • missable
    got2b skrev 2011-10-21 01:05:33 följande:
    Jag såg inte ditt inlägg förrän nu men jag hade faktiskt vaniljessens hemma. Trodde först det skulle vara vaniljsocker men såg sen att det var nåt lite brunare flytande på bilden och insåg då att det var essens.
    Ärligt såg de godare ut på bilden än de var, men helt okej ändå.
    använde du oreos? Första omgången bakade enl recept, och andra så bytte jag lite... Jag tycker de är godare med digestive faktiskt, sen hällde jag på lite extra kolasås i smeten...
  • missable
    LillaEko skrev 2011-10-21 05:41:49 följande:
    V 30 och 76 dagar kvar. Shit, nu går det undan!
    Fy blä, ut med hunden en timme. Motivation
    Vad tidigt du var ute med hunden! Förstår att du behövde motivation! 
    men 76 dagar... det är ju inget egentligen...
    Nu ska jag ut en timma med min hane och sen äta och sedan ut en timma med min höglöpande tik.... yeay! NOT! 
  • missable
    Västeråsmamman skrev 2011-10-21 10:18:54 följande:
    Är kvar på fl, de är osäkra på hur barnet mår. Är satt på fasta och fick byta om från egna kläder...
    Jag skulle ju hem idag...men nu finns risk att de måste ta ut bebisen istället.
    Hoppas allt går åt rätt håll, hellre att du stannar kvar och att bebisen stannar kvar i dig! ! !
    Tänker på dig!! KRAM!
  • missable
    Marsätt skrev 2011-10-21 17:52:23 följande:
    Jag är sååååå sugen på ett stort glas rtt just nu... känns länge kvar innan man kan få en sipp till middagen. Är det bara jag som saknar detta??
    roxylady skrev 2011-10-21 18:19:05 följande:
    Jo jag kan sakna ett glas vitt ibland också. Speciellt när man är ute och äter med vänner å de dricker ett glas med vin. Det luktar ju så gott :)
    Håller helt med er! Såg på när mina vänner delade påen ostbricka med massa mögelostar och en flaska vin och det riktigt vattnades i munnen på mig... själv åt jag päronen och valnötterna :D
  • missable
    Tärning6 skrev 2011-10-21 19:46:26 följande:
    känner mig hel konstig. har som en ömnad i magen och så har jag ont på mussbene alltså där pubishåren siter har haft det ett tag men blir bara värre vad kan de vara nån som vet??
    musbenet och pubishåren... = fogarna =)
    Pekade där igår hos Bm för jag har haft SUPER ONT och knappt kunnat röra mig och hon sade då bara, jaha då är det foglossning både bak och fram för din del då =/ 
  • missable
    Västeråsmamman skrev 2011-10-21 21:25:36 följande:
    Kort rapport. Har fått flytta till en bb avdelning. Fått en andra bricanylspruta.
    Har börjat öppna mig ca ett finger plus att tappen är mjuk och har minskat från 5 cm till ca 2,5 cm.
    Bebben vekar må bra nu även om vissa ctg kurvor varit lite konstiga.
    Men det ä r en pärs att ha så mkt värkar. Till ingen nytta dessutom jag ska ju ändå bli snittad.
    Skönt att du uppdaterar lite då och då! Jag undrar också lite precis som Fair för jag har noll koll alls på komplikationer eller förlossning what so ever =/ och hoppas att du inte tar illa vid dig!

Mitt kusin barn föddes 13,5 vecka för tidigt förra året och allt har gott superbra sedan dess, så det är väl det enda jag vet om komplikationer! 
  • missable
    Västeråsmamman skrev 2011-10-22 11:14:04 följande:
    Lite lugnare idag. Har nyss blivit undersökt igen av läkaren. Han hade inte samma uppfattning som de jag träffade på förlossningen igår. Han tyckte inte att tappen var förlossningsmogen och sa att om det var lugnt kunde jag åka hem och vila efter helgen.
    Så hoppas på det så att bebben får vara kvar några veckor till.
    Skönt! håller tummar och tår för dej att allt ser bra ut så de släpper hem dig! Lite lugnare att få vila hemma med kan jag tänka mig?
Svar på tråden Januaribebis 2012