Ananas skrev 2012-01-17 09:57:02 följande:
riparbella: Vill du inboxa mig om din erfarenhet av kejsarsnitt? Försöker sätta mig in i vad det är jag kan förvänta mig i morgon vid snittet och framöver.... börjar bli nervös, men också förväntansfull...
jag kan dela med mig om mitt snitt jag ficki sep -09 med min dotter. Kom in på fl å såg där att hon låg i säte så då fick vi en tid på morgonen för snitt.
nu är det lite små luddigt med minnet men ska försöka berätta så detaljerat jag kan:)
fick kateter som inte känndes och sen rullade vi in till salen där jag fick ryggbedövningen som jag heller inte tyckte gjorde ont. om man slappnar av och blundar och inte spänner sig blir det bättre tror ja men tyckte det va som när man sätter i armvecket :P
när jag inte kunde känna nått började de och själva bedövningen va inte heller obehaglig.
när de började rycka å grejjea i kroppen killades det och ja skratta för det känndes konstigt. hade min sambo vid mitt huvud hela tiden. och helt plötsligt hörs ett skrik och en klibbig sak kommer upp på mitt bröst/hals. fick ha henne där hela tiden men hon hspydde lite så det va svårt för mig att ligga still samtidigt som att ta på hnne så då hade min sambo henne en stund medans:) överlyckliga:D efter att jag blivit ihopsydd så fick ja åka till uppvaket för det fanns ont om plats på fl. min sambo fick åka till bb och mysa så länge:)
Det kommer gå jätte fint! lungt och planerat! lycka till! du har snart din guldklimp på din hals. blir tårögd när ja tänker tillbaka :)