• Haanky

Januaribebis 2012

Hoppas och håller tummarna för dig shadow!!!!! Är de regelbundna? Börjat klocka ?

• Haanky

Shadow: hoppas allt löser sig för er! Lycka till!!!

• Haanky

Shadow: Ush! Men tänk att du säkert öppnar dig lite efter varje värk och snart är det dax att åka in:) nått borde ju dina värkar göra ! Hoppas hoppas! Fy data vill man inte vara utan men fy så jobbigt att lägga pengar på speciellt i bebistider

• Haanky

Vecka 38+0 idag:) äntligen börjar man närma sig   HjärtaBabySolig 

• Haanky
    coockiejar : Grattis! skönt att allt slutade bra tillslut!!!

Här är det totalt dött även i natt..... känns som det är varannan natt de ondare sammandragningarna kommer :( suck tiden går förfärligt långsamt när man bara väntar på nått  
  • Haanky

Ms J: lycka till:) snart kanske du har din bebis :):)

• Haanky
    Ananas skrev 2012-01-17 09:57:02 följande:
    riparbella: Vill du inboxa mig om din erfarenhet av kejsarsnitt? Försöker sätta mig in i vad det är jag kan förvänta mig i morgon vid snittet och framöver.... börjar bli nervös, men också förväntansfull... 

jag kan dela med mig om mitt snitt jag ficki sep -09 med min dotter. Kom in på fl å såg där att hon låg i säte så då fick vi en tid på morgonen för snitt.

nu är det lite små luddigt med minnet men ska försöka berätta så detaljerat jag kan:)

fick kateter som inte känndes och sen rullade vi in till salen där jag fick ryggbedövningen som jag heller inte tyckte gjorde ont. om man slappnar av och blundar och inte spänner sig blir det bättre tror ja men tyckte det va som när man sätter i armvecket :P

när jag inte kunde känna nått började de och själva bedövningen va inte heller obehaglig.

när de började rycka å grejjea i kroppen killades det och ja skratta för det känndes konstigt. hade min sambo vid mitt huvud hela tiden. och helt plötsligt hörs ett skrik och en klibbig sak kommer upp på mitt bröst/hals. fick ha henne där hela tiden men hon hspydde lite så det va svårt för mig att ligga still samtidigt som att ta på hnne så då hade min sambo henne en stund medans:)  överlyckliga:D efter att jag blivit ihopsydd så fick ja åka till uppvaket för det fanns ont om plats på fl. min sambo fick åka till bb och mysa så länge:)      

Det kommer gå jätte fint! lungt och planerat! lycka till! du har snart din guldklimp på din hals. blir tårögd när ja tänker tillbaka :)       
  • Haanky
    Ananas skrev 2012-01-17 12:33:11 följande:
    Åh, tack så jättemycket för din berättelse! Jag blev tårögd av att läsa... mycket känslor såhär nära inpå. Det låter ju verkligen som ni hade ett underbart kejsarsnitt, jag hoppas vi får uppleva det på samma sätt. :) Hur mådde du efteråt och så? kunde du ta hand om dig själv och bebisen? 

Jag hade ont men kunde endå ta mig upp på benen 5 timmar senare :) kunde bära henne och byta på henne och ta mig till kafferummet:) visst hade jag ont och man får gå långsamt och försiktigt man får även bra smärtstillande:) tror man även är garanterad att sambon får sova över...

nån dag senare hemma kunde ja ta mig på promenad:) kommer ihåg att det värkte i snittet om man överbelastat sig som jag fick för mig att gå i rask promenad samma dag vi kom hem för det började regna :P se till bara att gästerna hemma får plocka bort sin egen disk efter kaffet och gör bara det du orkar! våga be om hjälp av släktingar å familj så orkar du mer.

fick avslag precis som andraoch stygnen försvann av sig själv. blödde i två-tre dagar från stygnen tror ja men inte mycket.  hade mjuka och mammabyxor tills såret va läkt och trosor man kan dra upp över stygnen va också skönt.. typ mormor trosor :P 

vet inte hur lång tid det tog tills allt va läkt utan smärta men det va inte så jätte länge!   

Svar på tråden Januaribebis 2012