• kikidil

Januaribebis 2012

Hej tjejer,
    jag har inte skrivit någonting på hur länge som helst men jag följer tråden flitigt! Glad 

Tänkte höra om någon av er ska föda med planerat kejsarsnitt? Jag går på Auroramottagningen och har fått tid för snitt den 18 januari. Bara 40 dagar kvar! I början tyckte jag att det känns väldigt tryggt att få planerat kejsarsnitt men ju närmare dagen kommer desto nervösare blir jag. Jag födde sonen med akut kejsarsnitt och hela den förlossningen är ett väldigt jobbigt minne. Trots allt så är det ju ändå ganska skönt att veta att jag åtminstone inte kommer att gå över tiden denna gång! Glad

• kikidil
    ccecy skrev 2011-12-08 22:16:38 följande:
    jag tror det är runt 1-2 veckor innan.   Min mamma fick mig med planerat snitt (pga sätesläge på mig) och tror att jag då var räknad till den 14onde augusti, med är född den 6 :) så då var det 8 dagar. sen har ju alla sjukhus olika dagar där dom gör planerade snitt, så även det kan säkert ändra lite på dagarna. men tror inte att dom gör tidigare än 2 veckor före förlossning men ska inte säga säkert! :)
    Här i Uppsala är det ungefär en vecka före BF. Sedan verkar det vara två dagar i veckan där de bokar in alla planerade snitt så man blir inbokad på en av dessa dagar så det blir ungefär en vecka före BF. Jag har BF den 26 januari och ska snittas den 18. Men jag tror att de har olika rutiner på olika sjukhus.
  • kikidil
    riparbella skrev 2011-12-08 22:02:36 följande:
    Hej
    Jag vet inte ännu....
    Hade också en fruktansvärd förlossning med första som slutade i akutsnitt, inget jag vill upprepa. Samtidigt är jag lika rädd för snitt för jag tyckte att det var så otäckt. Går i samtal, men kan inte komma fram till vad jag vill...
    Har BF 16 januari. Hur långt innan bf gör man ett planerat snitt?
    Ett planerat snitt kommer ju att gå så mycket lugnare och mer kontrollerad till än ett akutsnitt. Men visst känns det otäckt ändå? Var du vaken vid ditt akutsnitt? Jag blev sövd eftersom det var så brottom och just det har jag haft väldigt svårt att smälta. Att jag inte fanns där när lilleman hade det kämpigt och att jag var så medtagen hans första dagar. Så den här gången vill jag absolut vara vaken när bebisen föds och finnas där. Men samtidigt är jag fruktansvärd rädd. Tänk så utlämnat man kommer att vara!
    Hoppas att du har en bra samtalskontakt, även om det är svårt att komma fram till något beslut. 
  • kikidil

Vi väntar en tjej och hon ska med all sannolikhet heta Emmy, efter sambons farmor. Om hon inte skulle se ut som en Emmy när hon kommer ut så har vi Wilma och Thea som backup (gamla släktnamn från min familj). Vår son heter Ludwig, tycker det passar fint ihop med Emmy.

• kikidil

Ett hett tipps: Är du höggravid och har foglossning så låt bli att dra ditt barn i pulkan. Aj aj.

• kikidil
    elinson skrev 2011-12-19 16:35:10 följande:
    ja jag bor i Bodö. Trivs som fisken i vattnet och har cravings på brunost ;)
    Haha, och jag har hela tiden läst "I Bruno Stens land"! Skrattande  Tänkte att jag måste googla vem egentligen den där Bruno Sten är! Drömmer Hur korkad kan man vara??? Skrattande Men till mitt försvar måste jag säga att jag aldrig hört talas om brunost.
  • kikidil

Min lilla son (17 månader) som ligger här bredvid mig i sin säng och sover gott viskade just i sömnen: "Mama, Mama..." Lilla sötnos! Nu ska jag förhoppningsvis sova gott för en gångs skull.

• kikidil

Någon mer som fått illamåendet tillbaka? Kräkte just upp frukosten och mår fortfarande illa. Jag tror att det är bebisen som trycker på magen. Känns så obekvämt hela tiden. Går in i vecka 37 nu så det är väl nu magen står som högst?

• kikidil

Jag önskar också att det vore över snart. Den här graviditeten är så mycket jobbigare än min första, mycket för att jag har en 1 1/2 åring att ta hand om. Jag har så svår foglossning i blygdbenet att jag knappt kan röra mig. Ingen bra kombination med ett lilla yrväder som knappt kan sitta stilla. Och sen alla andra krämpor man dras med, ja, ni har ju redan nämnt det mesta. Jag är helt slut bara. Men ändå fasar jag för att bebisen vill titta ut tidigare. Jag ska göra planerat kejsarsnitt den 18/1 och jag hoppas att bebisen vill stanna inne så länge. Det är bara en vecka före BF. Det skulle nog vara ganska jobbig om förlossningen skulle dra igång tidigare. Jag kan ju få ett kejsarsnitt även då, men hela grejen med att det är planerat är ju att det ska gå lugnt och kontrollerad till. Så här gäller det att kniiiipa!

• kikidil

Jämthund: 37 veckor för mig idag med! När är du beräknad? Nu är det bara 19 dagar kvar för mig till vi ska in på BB! Och bara 14 dagar till mina föräldrar kommer upp från Tyskland för att ta hand om sonen när det är dags. Nedräkningen har börjat!

• kikidil

Jämthund: Ah, men då ligger du en vecka före mig. Jag är 36+1 idag och har BF den 26/1. Jag ska också packa väskan nu i helgen och förbereda det sista. Man vet ju aldrig!

• kikidil

Nej nej nej! Lilleman har feber och kräks! Är livrädd att det är kräksjukan och att jag blivit smittat! Han fick 18månadersvaccinet igår, men det kräks man väl inte av?

• kikidil

Vaknade för en timme sedan av att lilleman ligger i sängen och spyr, stackaren. Får panik över att bli smittad. Inte nu, så nära inpå förlossningen!

• kikidil

Imorgon ska vi till sjukhuset på inskrivning inför snittet som blir på onsdag. Jag är så rädd och nervös nu. Sitter här och mår illa.

• kikidil

Tack Riparbella och Krikiz! Ska försöka slappna av och sova lite nu. Blir en tidig morgon och lång förmiddag på Ackis imorgon. Hoppas att läkarna och barnmorskan vi får träffa imorgon är snälla så vi kan känna oss trygga inför onsdagen.

• kikidil
    Ananas skrev 2012-01-17 09:53:39 följande:
    Jag ska också snittas på onsdag... håller tummarna för att det går bra för oss båda :)

Jag har varit så lugn, men nu börjar jag faktiskt bli nervös... det är INTE likt mig... 

Inskrivningen idag gick okej. Narkosläkaren som ska vara med imorgon var i alla fall helt underbar. Lugn och brydd och varm. Och det är ju han som kommer att sitta vid mig hela tiden och se till att jag mår bra. Så det känns lite tryggt. Ändå ligger jag här med ångest i bröstet. Jag blev akut snittat med sonen för 18 månader sedan och vi hamnade i en mardröm eftersom han var svårt sjuk. Svårt att lämna oron åt sidan med dessa minnen. Men den här gången SKA det gå bra! Kl 7 imorgon ska vi upp till BB. Herregud, imorgon blir vi tvåbarnsföräldrar! :O
  • kikidil

Vår Emmy föddes igår morse. 51 cm och 3760 g. Kejsarsnittet gick bra men det var väldigt otäckt ändå. Emmy mår jättebra. Hon är frisk och stark och vill amma jämt. Jag är fortfarande ganska dålig efter snittet men hoppas att vi kan åka hem imorgon.

Svar på tråden Januaribebis 2012