Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Januaribebis 2012

Pusselbiten86 skrev 2011-12-21 18:20:11 följande:
    Lite OT

Någon som använt flyttstädning och RUT avdrag o vet hur det fungerar?

har bara använt rot några gånger, eller föressten, fönsterputs bode ju vara rut(det har jag använt), företaget själva drar av kostnaden på fakturan, sen får du ett brev från skatteverket som frågar om du har köpt denna tjänst.
    Tror rot och rut fungerar på samma sätt.. 
  • Frökenolson
    PrickenoGrodan skrev 2011-12-22 10:17:04 följande:
    Var det inte någon i tråden som skulle bli igångsatt i måndags?

Jo jag tror också det, snutti80 väl?
  • Frökenolson
    LillaEko skrev 2011-12-22 10:50:53 följande:
    Här blir mensvärken starkare. Men måste hinna med ex veterinärbesök idag med katterna så att jag sedan kan raka dem, kan man ta Alvedon mot värkarna för att "hinna göra lite sista saker"?!?!

Hoppas att liten kommer idag eller imorgon och inte på julafton. Men mest av allt, hoppas att allt går så smidigt det kan och att du får bra bemötande på FL och BB. Stort lycka till, uppdatera när du kan! kram
  • Frökenolson

Fostervatten luktar som hav, lite salt säger min bm och de gånger jag varit inne på FL hitintills, men det kanske kan vara olika uppfattningar.
    Urin läcker jag ibland och det luktar helt annorlunda, fast i små mängder kan det vara svårt att avgöra tycker jag.
    Det är inte farligt att läcka lite som jag har förstått det men det är bra att kolla upp det såklart!

Snart sitter vi här allihopa med våra små, gud va jag längtar!!!   

• Frökenolson
    Sapato skrev 2011-12-22 21:46:33 följande:
    Ames: Känns råskönt

När jag fött ska jag ligga på mage HELA tiden.. Fy vad jag saknar det

åh ja, ligga på mage saknar jag med. Längtar tills dess att man kan ligga på mage, så fort brösten tåls att ligga på...
  • Frökenolson
    LillaEko skrev 2011-12-23 13:07:26 följande:
    Lilla Stella kom till världen via kejsarsnitt 09.07 idag då hon låg i säte visade det sig. Det man trodde var ett fixerat huvud var en rumpa. Hon väger 3375g och är 48 lång. Efter omständigheterna mår vi bra, bara den nyblivna mamman som känner sig lite smått överkörd.

Stort grattis till er lilla Stella, skönt att höra att det gick bra, ta det nu lugnt och njut av liten. Hoppas ni får lite julfeeling på BB, kramar
  • Frökenolson

Jag har också samlat på mej massa vatten de senaste dagarna, fötterna känn som fotbollor och tårna som korvar, underarmarna känns jättetjocka och händerna är svullna.
    Igår och idag har bebis varit mycket aktiv och rör sig på ett helt annat sätt än tidigare, så medvetna rörelser, känns verkligen som han eller hon försöker tycka sig ut genom navel/magen.Fick lite kläder till bebis igår, två pjamasar från mor och far och byxor/body samt overall från svärföräldrarna.
    Svärföräldrarna hade köpt lila byxor och en lilamönstrad body och en vit overall med blommor på så jag antar att de tror det blir en tjej =) vi får väl se vad som kommer ut snart..

Vet ni om man känner bebis mer när förlossningen är nära? Det känns som sagt så annorlunda igår och idag.
    Nu hoppas man ju att man klara nyåret även om det inte spelar någon roll egentligen, längtar så efter liten!!

Tycker även det är svårt att somna, finns ju inga bekväma ställningar längre...
    Annars har julen varit väldigt mysig och lugn och idag har vi bara slappat hela dagen,
    Imorgon blir det julfirande med hos mina föräldrar med hela tjocka släkten, ska bli mysigt alla undrar med spänning om vi kommer eller om vi kommer vara på FL....

Ha en fin juldag tjejer!   

• Frökenolson
    ccecy skrev 2011-12-25 15:30:54 följande:
    Frökenolsen - jag vet faktist inte om dom brukar röra sig mer eller mindre .

Jag börjar dock bli orolig då jag tycker bebis inte rört sig lika mycke igår och idag som hon brukar. har dock känt henne hicka idag, men rörelserna är mindre, mycke mindre. så funderar på om man borde ringa FL, dock är det 100km så långt för att åka och kolla upp, eller om jag kanske väntar till imorgon och ringer mvc.
    i förrgår kände jag nästan inte bebisen alls, så det är nog olika dagar..
  • Frökenolson
    ccecy skrev 2011-12-25 15:40:32 följande:
    Okej ja hoppas hon kommer igång ikv, annars ringer jag mvc imorgon och ber o få komma o kolla upp hjärtljuden, har tid till TUL på torsdag igen. så annars måste ja vänta till dess, men hon är säkert bara utmattad efter jul :D haft fullt upp med städning osv, så kanske ja inte bara varit tillräckligt uppmärksam, fasst brukar alltid ta sjukt då hon sparkar så brukar märka det endå, fast kanske man inte alltid gör det ändå.  fast vem vet kanske din bebis rör sig mer före h*n vill ut :) du får se vad som händer dom närmaste dagarna :D

Ja det är väl det enda man kan göra: VÄNTA, känns som man inte gör annat, morgondagen lär väl gå fort, men resten av veckan kommer ju känns såååå långsam, kommer vara strandsatt hemma utan bil. Får bli till att pyssla, baka och greja...
  • Frökenolson
    ccecy skrev 2011-12-25 16:53:14 följande:
    jag tycker nästan att dagarna går för snabbt ibland :) ja kan inte förstå vart dom försvunnit dock känns dom som är framför oändligt långa! :) men man ska väl klara av det ! :) När har du bf ?:)

3:e enligt ÄL, 8 enl rul
Svar på tråden Januaribebis 2012