• fair

Januaribebis 2012

Grattis miss J!! :D
    Åh, Paet, då var det ju på riktigt ändå! Huvva så avis jag är på er alla som fått eller är på G!

I morgon har jag tid hos BM, inte min ordinarie så jag ska försöka övertala henne om en hinnsvepning. Hur vet jag inte, men sover ganska kasst och har ju varit på G länge. Och är dessutom LIVRÄDD att bebisen ska bli för stor, men det verkar dem inte bry sig i...

Någon som har tips på vad man kan säga?

• fair

Noras: förstår du blev förbannad! Ibland undrar man ju hur folk tänker...

• fair

Mitt vatten gick helt plötsligt 21.50 och nu åker vi in. Bor 5 mil från fl och det är hemskt före ikväll. Vill vara säker på att hinna in. Har värkar men ej regelbundna.

• fair

I morse på BF +7, kl 04.31 föddes vår andra dotter. Stella vägde 3635g och var 51cm lång. Helt underbar! Förlossningen gick snabbt men bra och nu har vi precis kommit upp på bb för att vila :)

• fair
    Nyponrosen skrev 2012-01-28 15:15:16 följande:
    Min bm sa att de kan försöka göra en sk hinnsvepning en vecka efter bf datumet, men har hört att det gör fruktansvärt ont... så det vill man väl inte? Är det nån som har gjort detta?

Jag gjorde en hinnsvepning när vi var på fl efter att vattnet gått. Bm var jättehårdhänt och drog i tappen men på mig gjorde det inte ont. Hon blev förvånad över att jag tog det så bra. Det är så olika från person till person hur ont det gör.
  • fair
    Nyponrosen skrev 2012-01-28 17:20:21 följande:
    Gör man hinnsvepning  fast vattnet gått? Jag trodde man gjorde det innan.. för att få igång och att hinnan ska spricka eller?

Ja, min bm gjorde det i alla fall. Hon kallade det först för något annat och då frågade jag vad det innebar, sen när hon började förklara så sa jag "typ en hinnsvepning" och då sa hon att precis, det var det hon gjort.
Svar på tråden Januaribebis 2012