• bumbi 84

Januaribebis 2012

79a skrev 2011-05-12 10:58:28 följande:
    Hej

BF 5/1-2012

Mitt tredje barn och sambons andra. Tillsammans får vi alltså fyra.

Fyra ungar blir plötsligt Större bil, Jobbigare för den som ska vara barnvakt, Återigen blöjbarn och hålla stenkoll.
    Mina barn är sedan tidigare 11 och 7 så de sköter ju sig själva ganska bra. Sambons är 4 och har precis börjat bli mer självständig och klara toalett m.m.

Så varför ger man sig in i detta igen??? Jo för att man bara måste få uppleva det En gång till, annars skulle jag nog ångra mig nå så fruktansvärt den dag det är försent.

Förövrigt är jag i vecka 6, är små grinig, gråtfärdig och lätt illamående. Vill äta hamburgare hela tiden! Brösten växer och ömmar som tusan.

Nån mer här som blir tre eller fyra barnsförälder?

Kram till er alla
    välkommen jag väntar nr 4:a har tre töser som är 4 och 2 år sen den lilla som är 9 mån.
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • bumbi 84
    Maximumtaste skrev 2011-05-12 14:32:16 följande:
    Hej tjejer.. Det gick inte bra idag för oss.. Hcg har ökat men inte tillräckligt.. På ultraljudet såg dem något som inte var normalt.. De tror jag har ett ma.. Kroppen tror fostret lever och vill inte stöta bort det:( är i v7 nu och på måndag ska jag in för operation::(:(.. Jag vill att de ska ta bort allt nu! Men de vill vänta och se så att hcg inte har ökat mer för då ska de gå in och höra titthålsop samtidigt för att se då det inte sitter något i äggledaren också.. Fy fan först när jag kom in så var hon positiv och sa att hcg har ökat sen kollar hon hur det låg förra veckan och då går hon iväg och hämtar en till läkare och de gör vul och jag fick domen.. Kändes som ett hårt slag i magen och jag satt där inne och storgrät bara.. Den ena läkaren var jätteoempatisk och frågade om det var en önskad grav.. Klart som fan det va!! Jävla kärring!!!! Det enda dem sa va att kom in på måndag morgon.. Blev nästan som utkastad kändes det som! Körde bil hem ensam och jag grät så mycke så jag hyperventilerade.. Får gråtatacker till och från nu och jag vet inte hur jag ska klara mig genom det här men jag glädjer mig med att jag har världens underbaraste son och bästa sambon som snart kommer hem från jobbet och kan gråta med mig... Usch jag är så ledsen...

Lycka till ni andra.. Kommer inte vara inne här nå mer på ett tag nu.. Måste bearbeta mig genom den här sorgen nu.. Allt bara rasade på 20 min idag...
    Beklagar verkligen!
  • bumbi 84
    Välkomna alla nya och grattis!{#emotions_dlg.flower}
  • bumbi 84
    jinxez skrev 2011-05-12 16:24:22 följande:
    Jag tog tre st grav test vid påsk, varav ett var clear blue digital. Som visade vecka 2-3.
    Ringde BM och fick tid. Var där idag, men där kollade hon ingenting? Bara pratade med mig om alkohol och tobak..
    Jag har ingen aning om hur det här fungerar, då det är mitt första barn!
    Men hur funkar det? Borde de inte göra några tester så att de ser att allt ser bra ut osv?

Förvirrad...
    det du var på var bara ett hälsobesök och där görs inte mer den riktiga inskrivningen kommer nästa gång.
  • bumbi 84
    jinxez skrev 2011-05-12 16:28:03 följande:
    Okej!
    Skulle vara bra om de kunde kolla så att allt är bra :) Ingen i min familj har dock fått missfall, så jag hoppas att jag slipper det :) Men man vet ju som sagt aldrig..
    tyvärr kollar dom inget sådant om man inte börjar blöda eller nått annat som kan tyda på det. första riktiga kollen av just bäbisen är på rul i vecka ca18. förutom på vissa ställen då det erbjuds kub/nupp i vecka 12
  • bumbi 84
    twistedtofit skrev 2011-05-14 19:41:18 följande:
    Nu har jag lagt till mig på listan

När jag väntade sonen hade jag typ inga symptom alls, lite "mensvärk" bara. Nu har jag alla symptom ni kan tänka er... yrslig till och från, "mensvärk", nästäppa och det värsta - jag är sååå illamående! Jag mår skitdåligt av kaffe. Det här kommer bli problem att dölja på jobbet Obestämd Som tur är jobbar jag bara 2½ vecka till innan semester och då är jag ledig fram til 25 juli!

Ni som varit illamående vid tidigare graviditeter. Hur länge mådde ni illa? Jag är i vecka 5, hoppas illamåendet inte håller i sig för länge!
    jag har spytt ända till förlossningen med alla tre
  • bumbi 84
    shadowstorm skrev 2011-05-15 10:09:02 följande:
    Jag har ett problem.

Jag hade en BM sist när jag vänta sonen som var helt ookej men jag fick aldrig den där härliga känslan allt kändes så stelt och hemskt. Så nu när jag valde ringa och anmäla mig igen så tänker jag att jag ber och få en annan BM. Jag ringer och får en telefontid och gissa vem som ringer mig då?? JO min BM och jag kan ju inte säga nä jag vill ha en annan....så hur gör jag?? Ska jag ge denna en chans till eller gå och ha svansen mellan bena varje gång jag är på MVC och ser henne och går in till en annan BM. Jag hade en jätte underbar BM när hon var på semester och hon ville jag ha NU! Buuuu :(
    Jag hade bytt ändå. person kemin är viktig!

med första barnet hade jag en jätte hemsk BM och när jag ringde med barn nr 2 var det hon som svarade och bokade och naturligtvis frågade hon om jag ville ha min gammla BM men jag sa blankt nej och det är det bästa jag gjort! Den Bm som jag haft med 2:an och 3:an har varit gudomlig och verkligen tänkt på en hela tiden fixat allt direkt och ringt om allt direkt aldrig behövt vänta på några svar å så och anpassat tiderna efter hur det passat mig och min familj så kommer absolut be om henne denna gången med
  • bumbi 84

Mamman76: fy vad tråkigt jag beklagar verkligen och hoppas att ni inom en snar framtid åter igen får ett plus som går vägen!

• bumbi 84
    Stellan skrev 2011-05-15 20:38:20 följande:
    Är det någon som fått riktigt jobbig huvudvärk! Jag har haft migränaktig smärta till och från under hela dagen, inbillar mig att det är ett tidigt symptom!?
    jag har det. fått det flera ggr sista veckan
  • bumbi 84

Tycker det går så segt denna gången bara vecka 5 men 6 i morgon

trött hela tiden kan sova hur mkt som helst och mår illa konstant. kanske dax att ringa bm med

Svar på tråden Januaribebis 2012