• roxylady

Januaribebis 2012

Majskorn skrev 2011-09-29 14:05:58 följande:
    Jag sa: Hej jag har hört på min mammagrupp att man får en jättefin gravidbox här! och såg glad ut....JA DÅ sa hon och såg lika glad ut så gick hon och hämtade en stor låda och jag fick fylla i ett formulär (antar att det är bevis på att man fått en så man inte hämtar 2)

Googla "Gratis gravidpaket" så finns det fler att hämta och en del kommer på posten! och på facebook kan man "gilla" en sida som heter MAM och få en napp och även "gilla" salus ansvar och fylla i adress så kommer det ett paket hemskickat med lite gratisprover....ha så kul :) 
    Ha ha okej! Då får jag fylla i lappen jag fixat så funkar det nog ;)

Ja det från Salusvar har jag också gillat men har inte fått det ännu. Även från Libero och Pampers å nån till som jag glömt av. Haha ja tack :)
  • roxylady
    LillaEko skrev 2011-09-29 15:14:20 följande:
    Fick tid till vårdcentralen redan idag 16.15 efter jobbet. Men tycker deg känns lite småfjantigt :(
    Det kan ju vara skönt så du får ett svar snabbt om det är uvi eller ej. Om det var för uvi:n?
  • roxylady
    Skåne85 skrev 2011-09-29 15:32:47 följande:
    Det får man inte svar på nu tror jag, uvi ska skickas in för odling, har jag för mig!
    Jag vet inte om det är samma när man är ickegravid. Men när jag hade uvi när jag gick i gymnasiet så fick jag svar på det med detsamma i alla fall.
  • roxylady
    missable skrev 2011-09-29 19:38:30 följande:
    Måste bara få fråga er: 

Har ni kännt lillen i magen hela tiden?? Jag har känt min lilla flicka konstant i två veckor varje dag, men igår kände jag bara lite och idag nästan ingenting.. har även haft mensvärk i ryggen idag.. Är det så att hon är i en växtperiod nu eller och sover mycket istället??? Ska ringa BM imorn tänkte jag, men kan inte skaka av mig obehaget!
    Så har det varit för mig också. Har en sådan dag idag. Haft en sådan tidigare så det är andra gången.
    Det kan vara så ibland. Läst att det är vid v26 som man ska börja bli mer uppmärksam. Men känner du ändå att du vill ringa så gör det! Jag försökte ringa förra gången men fick aldrig tag i dem.. men bebis började leka tvättmaskin sedan igen så :)
  • roxylady
    missable skrev 2011-09-29 20:29:59 följande:
    Hoppas verkligen det är så! Leka tvättmaskin, det var ett bra uttryck! Det snor jag :D
    Hoppas att hon börjar böka ikväll igen, har haft rätt mycket de senaste dagarna och inte haft chans att slappna av heller... Är i v24 nu, men känner jag inget ikväll så ringer jag imorn, så slipper jag oroa mig hela helgen!!!
    Din oro kan ju bidra till att hon ligger mer still för att hon också blir orolig och ligger då still istället. De kan tydligen reagera så också. Så försök få en riktig sömn i natt och slappna av så ska du se att hon "leker tvättmaskin" igen när hon känner att du slappnat av :) Ja men gör det för det är inte bra att vara orolig.

Hihi ja jag visst är det rätt kul? :p Det känns ju som de "leker tvättmaskin" där inne ibland! Min bebbe kan sparka inåt, åt höger, åt vänster, nedåt, uppåt och framåt ibland under en timme. Känns lite roligt :P Men oftast sparkar h*n till höger från mitt eget håll som jag ser magen om man säger så.
  • roxylady

Sur jag blev ikväll.. vi beställde ett babyskydd från allt för föräldrar till kampanjpris förra veckan. Fick hem en barnstol istället av värde för 600kr. Då har alltså den här andra kunden fått mitt babyskydd som är värt nästan tusen spänn mer.. kul om hon skiter i att skicka tillbaka det.. iofs inte mitt problem för de får ju fixa fram just det babyskyddet jag ska ha även om det nu är slut i lager som det nu verkar vara.. suck... blev bara så tjurig när jag hade sett fram mot att få hem det nu.. jobbig procedur att skicka tillbaka å hålla på bara...

• roxylady
    missable skrev 2011-09-29 20:49:52 följande:
    Vilket företag leverade det till dig???
    Allt för föräldrar...  Ska ringa dem imorgon.
    missable skrev 2011-09-29 20:50:44 följande:
    Tvättmaskinen är igång igen! :D
    hihi ja men där ser du ;) Hon kanske bara var lite pömsig idag? hihi
  • roxylady
    missable skrev 2011-09-29 20:56:45 följande:
    Jo det fattade jag, men var det posten eller dhl, schenker, jetpak??
    Jaha oh sorry.. gravidhjärnan är igång igen ha ha!! :p Det var Schenker.
  • roxylady
    missable skrev 2011-09-29 22:00:11 följande:
    HAHA! vadå hjärna, ska man ha en sån när man är gravid??? Kolla med Allt för föräldrar, kan vara de som markerat fel från början, och kan inte de hjälpa dig något vidare proffsigt, hojta till då, jag kan en del genvägar =)

Nu kryper jag till sängs! Ska köra maken till jobbet imorn bitti tidigt sen när jag hämtar honom vid lunch ska vi fara till Göteborg och shoppa Mammakläder med min Mamma <3 Lär ju få läsa ikapp på måndag vad som hänt i tråden! 
    Nä jag tror jag lämnar hjärnan i sängen föresten av graviditeten ;) Känns som man gjort det ibland iaf hahahah!
    Jo jag ska ringa dem imorgon. De har satt fel lapp på fel paket bara vad vi förstått så jag hoppas de har fått samtal från den andra kunden också imorgon när jag ringer dem :) Åh tack! Ja men det ska jag göra :D

Det ska jag också! Åh vad kul!! Kika på H&M! Är supernöjd med deras mammakläder :) Har tre par jeans. Är sugen på ett par till för att de är så snygga! Sov så gott nu och ha en kul shoppingdag med mamma din! :)
  • roxylady
    missable skrev 2011-09-29 22:11:17 följande:
    Jag tror att min man "sköt" ut hjärnan när bebis blev till, för jag brukar vara virrig, men såhär... suck suck!

Har ett par jeans från H&M, supernöjd!, ska inhandla PO.P jackan tänkte jag, har inte en jacka som går att stänga! H&Ms tröjjor tycker jag är lite korta, men får se, finns ju lite mer i Göteborg än här hemma i Växjö! 

TREVLIG HELG PÅ ER ALLA! 
    Haha ja min med då isf ;)

Ja men visst är de sköna! Älskar slimjeansen för 299;- som finns i svart å demin.

Åh ja perfekt köp! Jag har köpt den jackan. Igår faktiskt! Tog den gröna! Älskar den redan :) Man kan ju ha den redan nu utan fodret i! Vilken färg ska du ha?

Detsamma!
Svar på tråden Januaribebis 2012