• minjalin

Januaribebis 2012

Inget nytt än men det har i alla inte försvunnit så vi får se.

• minjalin
    fair skrev 2012-01-10 05:34:01 följande:
    Spännande Leia och loppan81! Hoppas det fortsätter :) här känns det som att det kommer dröja LÄNGE innan nåt händer... Är det nån fler än jag som fick första nån vecka tidigt och nu med andra ev. gå över??

En kompis fick förstå 15 dagar tidigt och hade i släkten att få tidigt. Andra kom 2 veckor efter bf så dom verkar komma lite som de vill de små luringarna
  • minjalin
    nya mamman skrev 2012-01-10 07:48:58 följande:
    Här kom en tös den 6 januari kl 7.47 efter en snabb å intensiv förlossning. 3490 gram å 50 cm lång.

Grattis
  • minjalin

Mina värkar försvann igår när jag gick och la mig och även smärtan i korsryggen känns bättre (höll i sig i 1, dygn men ingen bebis) så i natt har jag i alla fall fått sova och bara vart uppe på toabesök. Är trött, less och uppgiven på att den bara håller på och bråkar och luras och det gör ont uppe i revbenen i ryggen och fram på höger sida och bebis klämmer på nerver i ena skinkan och ljumskarna så jag bara skriker högt av smärta ibland när den kommer åt och benet bara viker sig. BF imorn men bebis verkar trivas bra där inne. Sonen kom på bf men han höll inte på och lurades massa innan. Går snart och gräver ner mig nånstans. Ledsen för negativt tråkigt inlägg!

• minjalin
    Moniqe1979 skrev 2012-01-11 10:54:08 följande:
    typiskt att det la av även för dig... man blir så besviken...
    Ja :( Men hellre att det lägger av än håller på och gör ont konstant till ingen nytta. Men det släpper ju lite slemmis sen 2 veckor tillbaka (var likadant när jag väntade sonen och sen gick hela på riktigt under förlossningen) men det har hittills bara varit halvgenomskinliga sega klumpar, men nu var det mer gult och en liten liten blodprick i så nu känner jag mig liiiiite hoppfull igen att den kanske ändå tänker hålla sig runt bf. Även om jag vet att det egentligen inte betyder nånting. Men har aldrig haft tillstymelse till blödning varken under denna eller förra graviditeten :P
  • minjalin

BF idag och ingen bebis. Sonen kom på morgonen på BF men den här har det tydligen för gott i magen. Var hos bm idag men min bm har blivit sjuk under sin australienresa så fick en annan idag igen =/ Så jag vågade inte fråga om hon kunde se om det hänt nåt där nere eller om hon kunde göra en hinnsvepning eftersom jag aldrig träffat människan innan. Mitt undertryck var lite högt mot vad jag brukar. Låg på 85 eller nåt sånt och jag brukar ligga på 70 nåt, men urinprovet var u.a. Mitt SF-mått har planat och låg fortfarande på 37 cm, men eftersom det varit 3 olika bm som mätt mig sista 3 gångerna så går det ju inte riktigt att gå på men fick tid för ny mätning om en vecka. Men då SKA jag inte komma!!!! >.< Hon tyckte i alla fall inte det kändes som en särskilt stor bebis och mycket fostervatten så jag hoppas hon har rätt då sonen vägde 3,8 när han föddes på bf och jag är inte direkt stor så vill inte ha nån jättebebis. Max 4 kg tack :p Vad hon kände så låg bebis med ryggen på min ena sida så den verkar fixerat sig på sidan och inte med bakhuvudet mot min rygg så det var ju skönt. Hon kunde ju inte lova för dom kan ju vrida sig rätt bra där inne men det känns ju ändå lite lovande. Fick i alla fall lite lite brun slemmig flytning i morse när jag torkade mig så jag hoppas hoppas att det är på g!!!!

• minjalin
    elinson skrev 2012-01-12 09:52:49 följande:
    Konstigt, det är ju lite bra att veta vad järndepåerna ligger på. Mitt HB har varit fint hela graviditeten men ferritin har rasat i botten och detta står i min journal utifall om jag skulle förlora mycket blod under FL. 
    Det är konstigt det där för mig har dom inte tagit nåt ferritininvärde på över huvud taget utan bara HB hela grav så man har ju inte en aning >.<
  • minjalin
    fair skrev 2012-01-12 10:11:44 följande:
    Leia: det har dem inte gjort på mig heller. Jag har inte ens ätit järntabletter fast mitt hb sjunkit från 138 till 119 (om inte lägre, var 2 veckor sen sista mätningen). Jag har varit trätt hela tiden och haft hjärtklappning och varit andfådd i stort sett hela graviditeten...
    Men det är ju bara att börja äta järntabletter om du vill? Jag började ta när jag kände mig trött och inte pallade att vänta på nästa besök runt v 20 nån gång och när jag kom dit så hade jag HB på 120 efter att ha ätit tabletter 1 vecka så förmodligen hade det vart lägre så jag fortsatte med det sen och låg på 136 sist dom kollade för 1 månad sedan. Men man tycker ju att man kan väl inte ha dåligt värde om man äter järntabletter och fortsätter med det ett tag efter förlossningen eller om HB ser bra ut? Det är väl mer om man har ok HB men inte äter järntabletter som det kan vara så?
  • minjalin
    fair skrev 2012-01-12 10:20:59 följande:
    Jo klart man kan det men jag tål inte niferex och bm sa flera gånger att jag inte skulle behöva äta tabletter. Man ska ju kunna lita på sin bm... Vet inte alls hur det ligger till.
    Okej, nä då är det ju ingen hit. Jag blir inte förstoppad eller så av niferex så jag mår hundra gånger bättre av att äta dom än att inte äta dom kan jag säga. Blir supertrött och deprimerad när mitt HB rasar, men så fort jag börjar med niferex går det upp jättefort så jag svarar tydligen bra på dom. Hoppas våra bebisar kommer snart så vi blir oss själva igen ;)
Svar på tråden Januaribebis 2012