• fabler

Januaribebis 2012

Pusselbiten de e nog bäst du åker in så du inte blir och föda hemma i sovrummet.

Själv har jag nu känt min första riktiga förvärk, de andra har inte varit nånting i jämförelse med denna. Sen har jag en sjuk torr hosta på de hela som inte gör att de känns bättre direkt.

elias är världens sötaste!!!
  • fabler

Frökenolson vad spännande. Här är de nog långt kvar trots förvärkarna då de är 10-15 min mellan dem.

• fabler

Grattis Tärning!!

Här har jag vaknat av svettningar inatt så troligt är det väl att jag haft värkar av och till inatt. Men nu lyser dem med sin frånvaro.

• fabler

Då har man vart på po.p rean och fyndat en pyjamas och en klänning till bebisen, sen strumpor till sonen. De andra affärerna orkade jag inte ens fundera på att gå in i så jag åkte hem till svärmor där mina pojkar var istället.

• fabler
    bumbi 84 skrev 2011-12-26 17:46:22 följande:
    Tärning: Grattis till den lilla killen!

Spännande att fler verkar va på g!

Här har man fått nn magsjuka och alla tre barnen är jätte förkylda så liten får gärna vänta tills alla är friska!     
    ja då vill man inte gärna föda barn när de är sjukstuga hemma. Här är de bara sambon som fortfarande har lite ont i halsen men de är på väg bort så nu får gärna bebis komma.

Får se vad BM säger imorgon. Men jag gissar att de blir sista gången vi träffar henne... för nästa tid är den 10jan och jag tror faktiskt inte att jag kommer gå nå mer över denna gång än jag gjorde med sonen och med han så gick jag tre dagar över. Har ju bf 5/1.
  • fabler
    bumbi 84 skrev 2011-12-26 18:16:10 följande:
    Då har ni tvärt om mot hät för än är gubben frisk

Jag hoppas med på att det blir sista besöket hos bm i morgon men har gått över med dom andra och har nästa tid hos henne på bf så det blir nog då med. 
    de är ganska sjukt att de faktiskt är så nära tills man har bebis här. Jag tycker det är svårt att förklara för sonen att lillasyster som man pratat om såååå länge faktiskt snart är här. Vi pratade lite under julhelgen om att han ska va hos mormor när mamma och pappa åker till sjukhuset för att lillasyster ska komma och de var han helt på de klara med.
  • fabler
    bumbi 84 skrev 2011-12-26 18:40:43 följande:
    Ja man har ju gått och väntat så länge nu och nu när det närmar sig är det svårt att fatta. den kan ju faktiskt kommi imorgon om det skulle vara så och jag har inget klart Men det beror nog på att man gått över med dom andra och tror på det denna ggn med men i morogn efter middag blir det nog att börja packa väskorna (barnen ska ju ha en med). Hur känner du inför förlossningen?
    jag packade klart allt igår som går att packa klart sen ligger listan på köksbordet så vi snabbt kan kika på den och ta med de som inte är för bockat.

Jag ser lite fram emot förlossningen sjukt nog. Även om man vet att det kommer göra gris ont så vet man ju även vad underbart man får utav allt arbete. Sa sist när jag hade fött sonen att nästa gång ska jag ha planerat snitt... men insåg väl snabbt när jag pratade med kompisar att jag mådde ju snabbare bättre än dem som fått snitt så då är de ju värt skiten och de är ju inte helt smärtfritt att få snitt heller. Jag hoppas dock jag denna gång klarar mig utan eda, de är ett litet mål jag har men har även skrivit att anser dem de nödvändigt och jag då inte protesterar så är de bara att sätta den.
  • fabler
    missable skrev 2011-12-26 18:40:16 följande:
    shit vad barn det vart födda i tråden! Grattis till er alla!! Och det verkar ju som om det är fler på g snart... jag vill också att det ska komma slempropp eller sammandragningar eller något som visar att det är på g...
    usch är super nervös inför tul imorn, tänk om det är något fel?? Ikväll så har vi satt in allt i bilen iaf för bm sade det var lika bra :-\ Kan verkligen inte slappna av ikväll... hoppas jag får sova lite iaf..
    förstår att du är nervös vännen, skulle jag med varit. Men de är väl en himla tur att man får gå på tul när dem misstänker en avvikelse och då behöver de ju inte betyda att avvikelsen är någon avvikelse. Tänk på att huvudsaken är inte att du får sova utan att du i alla fall får vila.
  • fabler
    minjalin skrev 2011-12-26 19:00:13 följande:
    Jag undrar om inte jag fick ordentliga förvärkar idag när jag gick på stan. Fick sjukt ont i magen, främst nedre delen och det gjorde mer ont när magen blev hård och mindre ont när den inte var hård men helt släppte det inte. Höll väl i sig en timme ungefär och sen bara försvann det. Hade ju bara förvärkar i ryggen förra grav (en hemsk i magen bara men inget mer) och förlossningsvärkarna satt också i ryggen så svårt att avgöra om detta var värkar eller om det bara var nåt annat. Men just det att det kändes mer när magen blev hård talar ju för att det skulle vara förvärkar. Blev lite skraj att det skulle sätta igång i alla fall eftersom sambon är med sonen och firar hos farfar i Jönköping (bor i Göteborg) så det hade vart riktigt typiskt om det hade satt igång xD men nu är dom snart hemma så sen är det fritt fram i alla fall (fast har jag ändå klarat så här länge kan den gärna få hålla sig till söndag) ;) BF 12 januari :p
    ja de hade ju vart riktigt typiskt om de satte igång nu för dig när dem inte är hemma. Håller tummarna för att bebis vill stanna tills dem kommit hem i alla fall.

Här äts de just nu ananas och dricker hallonbladste men på onsdag är mitt hallonbladste slut... vet inte om jag känner för att köpa mer heller faktiskt eftersom jag är inte nått större fan av de. Och på söndag är mina järntabletter slut... där är jag inte heller så sugen på att köpa fler... men lär väl bli tvungen om ingen bebis tittat ut då.
  • fabler
    minjalin skrev 2011-12-26 19:10:19 följande:
    Hehe, ja, men nu borde dom komma väldigt snart så det är nog ingen risk ;) Har precis druckit en kopp jag med, men jag tycker ju det är jättegott (i alla fall om jag har honung i) så jag kommer fortsätta :P Järntabletterna kommer jag nog äta ett tag efter förlossningen också så jag får lite reserver igen. Sist fick jag stränga order om att fortsätta eftersom jag förlorade mycket blod vid förlossningen och var svimfärdig efteråt. Men jag mår inte dåligt av järntabletterna så för mig spelar det ingen roll :p Men din bebis kommer nog snart för du har ju verkligen inte långt kvar till BF nu :D
    Jag mår ju egentligen inte heller dåligt av järntabletterna, men de känns bara så onödigt. Men de är ju för att jag förra gången inte behövde äta nå mer efter förlossningen och fick då kasta en massa järntabletter till sist. Men ska väl ändå köpa på lördag om ingen bebis kommit för de är ju ändå bra att äta dem tills bebis är här.
Svar på tråden Januaribebis 2012