• roxylady

Januaribebis 2012

MissT skrev 2011-10-13 08:38:24 följande:
    Tack Ja det var skönt....antagligen ligger på ett sätt som gör att jag känner henne mindre. Det verkar nästan som att hon ligger längre in i magen än tidigare för jag tycker att magen blivit mindre och jag kan dra/hålla in den en bit, det kunde jag inte förut. Igår när jag skulle lägga mig fick jag i alla fall rekation från henne
    Ja men så kan det ju vara. Jag känner min bebbe svagare när h*n ligger och sparkar som nedåt rumpan på nått vis. Känns jätte konstigt men svagt. Så det är nog alldeles säkerligen så :) Okej! Det visste jag inte att de kunde göra. Intressant! Ja det är en hel vetenskap det där med hur de ligger hihi :) Skönt att du fick en tydlig reaktion då :) Det lugnar ju ett mammahjärta så mycket!
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-10-13 11:20:31 följande:
    Varit hos barnmorskan idag. Första besöket sen inskrivningen vecka 12! SF-måttet var 24, precis på kurvan :) vågen visade +4 kg sen inskrivningen. Hjärtljuden låg på 140. Barnmorskan var nöjd, då är jag också nöjd :)
    Vad roligt att höra :) Vilken vecka är du i nu? Jag var inne för ett par veckor sedan och då tog de inget SF mått för att jag inte var i v25 då.
    Men nu den 19:e hoppas jag få veta mitt.. kommer ju vara i v26+3 då så de lär ju göra det då :D Var det första gången du fick höra hjärtat då också? Det var mäktigt tyckte jag :D
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-10-13 11:48:04 följande:
    Jag är i vecka 25+2 idag :) då är du bara 2 dagar före mig! Läste i mina gamla trådar (när vi skulle börja bebisverkstan) och du kommer ju från samma tråd. Visst plussade du på första försöket också? Precis som jag :) ja det första gången vi hörde hjärtat. var riktigt häftigt. Lille karatekid gillade inte den där apparaten och försökte knuffa/sparka bort den :P haha. En argsint liten en ;) men då mäter dom säkert dig nästa vecka :)
    J
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-10-13 11:48:04 följande:
    Jag är i vecka 25+2 idag :) då är du bara 2 dagar före mig! Läste i mina gamla trådar (när vi skulle börja bebisverkstan) och du kommer ju från samma tråd. Visst plussade du på första försöket också? Precis som jag :) ja det första gången vi hörde hjärtat. var riktigt häftigt. Lille karatekid gillade inte den där apparaten och försökte knuffa/sparka bort den :P haha. En argsint liten en ;) men då mäter dom säkert dig nästa vecka :)
    Gaah blev fel. Sorry haha. Det här skulle jag skriva:

Ja men precis vi kommer ju från samma tråd :) Nä jag är ju 24+5 så du är ju 4 dagar före mig :)
    Hänger där än! Kuligt att heja på andra plus att det finns andra som också plussat där som ligger några veckor efter. Ja det gick ju på första försöket! Verkligen en gåva :)

Hihih!! Vad roligt att h*n inte gillade den och försökte sparka bort den hihi! Kanske gelen var kall? ;)
    Ja jag hoppas att det gör det. Åh nu blandande jag ihop datumen.. gaah. Var föräldragruppen som började den 19e hahaha. Ska till BM den 25:e :) Men ja då lär hon ju mäta mig. Hoppas jag! Annars ber jag om det ;)
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-10-13 15:43:32 följande:
    Jaha ok då förstår jag :) men 2 dagar hit eller 4 dagar dit, typ i fas :D hihi. Jag har en kompis som har öppnat bebisverkstan nu och jag hoppas verkligen det tar sig fort för henne. Skulle vara så kul att få en magkompis :D det finns ju dom som lyckats på första försöket trots allt ;) som du säger, vilken gåva! Långt ifrån alla har det så. Har börjat följa drömmen om ett barn. Kom flera tårar under första avsnittet. De som försökt i NIO år, helt sjukt! Men sen fick dom hämta hem sin söta flicka till slut :)
    Nä det är sant ;) Men om jag minns rätt så skrev du strax före mig att du hade plussat :) Så det stämmer ju hihi. Åh men gud vad kul! Hoppas det tar sig snabbt för dem med då :) Ja men det är klart! Det behöver man hehe.
    Jo men det gör ju det. Känns verkligen jätte lyxigt. Åh jag såg också det. Så himla fint! Det är ikväll igen. Ska ta och se det. Det gjorde det för mig med :) Blir nog säkert fler tårar ikväll.
  • roxylady

Någon annan som också har olika appar på telefonen och är medlem på olika sidor som visar att ni går in i ny vecka fast på olika dagar?? Undrar hur vissa kan räkna så fel? En del har jag fått skjuta fram två dagar för att det ska bli ny vecka varje Lördag som jag egentligen har. Konstigt..

• roxylady
    minjalin skrev 2011-10-14 13:49:23 följande:
    På min sambos app blir det likadant. Jag går in i ny vecka på torsdagar istället för fredagar men jag bortser bara från det :p
    LillaEko skrev 2011-10-14 13:59:43 följande:
    Mina appar slår också fel på några dagar. Men vet ju att det är på fredagar ja byter så spelar ingen roll
    Jo samma här. Men den från Salu Ansvar så går jag in i ny vecka flera dagar senare. Ha ha. Så den har jag fått lov att ändra totalt för att den ska ändra sig rätt dag. Men ja ni har rätt.. bara men vet själv så ;) Kul att kunna läsa varje vecka ändå.
  • roxylady
    Liina87 skrev 2011-10-14 14:56:16 följande:
    92 dagar för mig,
    Förberedningen till lillan kommer går på högvarv, då vi håller på att slipa ner spjälsängen och sen ska den målas vit.
    Det är mer jobb än vad jag trodde från början.=) 
    Vi ska också måla en spjälsäng vit som vi fått :) Har du kollat upp nån bra färg som passar bra för oss gravida att måla med? Samt att det inte är massor av farliga ämnen i ifall bebisen kommer att börja tugga på den senare. Men vet ju aldrig när tänderna börjat komma :) Har inte hunnit göra det än.. men nyfiken på om du hade det :)
  • roxylady

missable: Vad skönt att du fick det svaret så att du kan slappna av!

Man borde kunna anmäla sådana där samtal där de beteer sig sådär som de gjort mot dig! Men det är väl svårt antar jag. Men om det gick så skulle det ju varit jätte bra! Det lugnar ju inte ett mammahjärta precis att betee sig sådär som henne du pratade med i telefon :(

• roxylady
    missable skrev 2011-10-15 17:04:24 följande:
    Fick ju lugnande besked från Bm också, men jag mejlade till 1177, och beskrev vad de hade sagt,
    Det är full rulle i magen iallafall! och fint väder ute, har dock ingen lust att laga mat, ska åka till Max och hämta käk, eller en pizza kankse... mmm gott =)

Dock så tycker jag min syn har ändrats till det sämre... vil ju gärna inte gå till optikern nu och fixa nya glasögon...
    Ni som har glasögon/linser, hur gör ni till förlossningen.... jag har sådana linser jag inte behöver ta ut på natten, så jag kommer nog ha dom, om man får??? Ser inte mycket utan och huvudvärk får jag ju av att ta av och på glasögonen... Ja jag vet I-landspromblem :D 
    Okej men gud vad skönt att höra :) Jätte bra att du berättade för dem. Jag vet fler som ringt dit och fått dåligt bemötande. Det har gjort att jag aldrig vågar ringa dit om det är något jag undrar.
    Härligt å höra :) Här rör det sig med till och från tillräckligt mkt för att jag ska känna mig lugn :)
    Åh vad gott med max!! :D Jag ska hämta en pizza om ca en halvtimme tror jag allt ;)

Kan man inte få lite sämre syn under graviditeten? Har för mig att jag läst det någonstans.
    Men kolla alltid! Använder tyvärr inte det själv men hoppas någon kan ge dig ett bra svar på det :)
Svar på tråden Januaribebis 2012