Inlägg från: Jessica82 |Visa alla inlägg
  • Jessica82

Januaribebis 2012

oxå varit till bm idag. järnet trillat ner till 97 från 107 trots tabletter, blev massa prover och nu är det bara att vänta på resultatet.

vad händer nu då? bm ville inte riktigt förklara fick jag känslan av när hon bara svarade vi tar inte ut nått i förskott innan svaren kommit på min fråga

• Jessica82
    sandy87 skrev 2011-12-01 12:43:44 följande:
    Hej alla!

Jag har försökt förklara för min bm att jag är skit rädd för förlossningen men hennes svar är jämt att det kommer att gå bra... Jag mår verkligen super dåligt av detta, hur ska jag göra för att få henne att förstå?
    Jag önskar att jag inte var rädd/vågar föda men jag känner att jag vill verkligen ha snitt..
    Inser att det bara är 51 dagar kvar till bf, känns som att det börjar bli bråttom...
    Någon som har tips, ni som ska få snitt varför & hur gick ni till väga? 

ring specmödra vård och be att få prata med en aurorabarnmorska. jag vill absolut inte ha snitt då det är det jag är mest rädd för men har ändå gått på samtal hos denne bsrnmorska och hon har hjälpt mig med en förlossningsplan som läkare skrivit under... kommer få värkstimulerande dropp omgående när mina egna värkar satt igång alt vattnet gått.. detta pga 5 resp 4 dygns värkarbete med sönerna och den första tillslut blev akutsnittad..
  • Jessica82
    Västeråsmamman skrev 2011-12-01 17:45:29 följande:
    Imorse föddes vår lilla prinsessa. V34+0, en stor tjej 50cm lång och dryga 2800 g.
    Allt har gått bra. Berättar mer sen.

Grattis!

Börjar bli nervös nu när det tittat ut några bebisar och några verkar vara påväg ut.

är själv beräknad 4/1 så det känns inte allt för långt bort nu    
  • Jessica82

våran lilla tös (om det nu blir det som ul visade) kommer heta Mira Milja, är det en kille trots allt, så vet vi inte alls, sönerna heter Jori och Jere och att hitta ett tredje namn är riktigt svårt ...Finska namn allihop :) men så är vi ju Finnar båda två oxå!

• Jessica82
    ccecy skrev 2011-12-10 18:05:41 följande:
    Kanske  Jesse, Jimi eller Jani? om ni vill hålla det finska temat ;)

jimi är fint! hade en docka när jag var liten som hete jimmi hihhihi
  • Jessica82
    ccecy skrev 2011-12-10 23:58:25 följande:
    jimmi va rätt gulligt, blir kanske lite mer svenskt över de hela :D  men ni hittar nog något som passar :D om de blir pojke :) ska du ha finskt flick namn också ?:)

Blir troligen en Mira Milja (milja efter min farmor). har vi "bestämmt" men så skulle första sonen heta Williami oxå men när han kom sa vi direkt nej, sen tog det kanske 8 veckor att komma på ett nytt namn

så jag håller det lite öppet än så länge.. Amalia är oxå en favvo och det gillar mannen med, men till Siri säger han absolut nej :( hihi  
  • Jessica82

24 dagar kvar.. drygt. tycker att bebis är färdig bakad nu men det verkar inte kroppen tycka

• Jessica82

öm i magen och förvärkar som än så länge är oregelbundna. undrar just hur stora oddsen är för att man ska föda för tidigt, känns som det är många här inne som gjort det eller riskerar tidig förlossning

• Jessica82

ilar i underliver oc ner i benen mest ela tiden med sammandraningar som inte r reelbundna på nått sätt, springer och kissar typ varje kvart! vad e detta?

med sönerna har jag inte känt nått sånthär utan haft värkar i ryggen enbart....

varför ska man gå och känna efter heeeela tiden och leta efter tecken? 5 dagar kvar till BF (enligt mig) 15 enligt ul   

• Jessica82
    elinson skrev 2011-12-29 22:24:57 följande:
    Känner igen mig, här ilar det oxå ner i benen. Och några sammandragningar men inga regelbundna. Men jag har BF om 30 dagar...så jag förnekar detta en stund till ;) Det kan ju vara foglossningen med, eller?

jag vet inte om det är foglossning för min del iallafall, magen har sjunkit rätt rejält senaste dagarna och bebis varit fixerad nån vecka nu...

har liten hållt sig inne tills nu tycker jag den kan stanna 2-3 dagar till   
  • Jessica82

sitter med värkar.. oregelbundna är dom just nu efter ett bubbelbad men intensiva när dom väl kommer. längsta paus imellan var på 13 min, har inte sovit mer är 2 timmar mellan kl 1 och 3

nervös så in i bomben, har gått på aurora samtal pga förlossningsrädsla efter mina tidigare förlossningar och vi gjorde en bra planering som inkluderade tens-apparat bla. nu fungerar inte apparaten och värkarna sitter i magen istället för i ryggen som det gjort dom tidigare gångerna, så massage funkar inte heller ingenting blir som man tänkt sig

Nu ska jag försöka äta nånting och hoppas nerverna håller sig i ordning     

• Jessica82

nu åker vi in till fl... 10 min mellan värkarna men dom är sååå intensiva och känner mig så bajsnödig fast inget kommer såklart.. aj hjälp pust.. får vll se vi blir säkert hemskickade igen men får iallafall veta om det är på riktigt eller inte

• Jessica82

Mira kom till världen kl 00.29 inatt 3060g och 49cm lång

förlossningsberättelse kommer någon dag när jag har ork att skriva ner den, nu ska vi bara mysa :)  

• Jessica82
    GoodEnough mom skrev 2012-01-03 10:19:56 följande:
    Någon som blivit snittad innan och upplever mensvärk i magen och även där snittet är och känner obehag inför det? Det känns som det drar och hugger nere i magen vid snittet och att snyta sig gör ont. Ska det kännas så tillsammans med molvärken i magen? Eller tror ni det beror på snittet?      

kände likadant, trodde det gamla snittet skulle gå upp i förlossningen sen men det gjorde det inte. vill inte skrämmas men mina värkar satt bara över magen och mest över snittet, kände ingenting i ryggen som alla pratar om. det var absolut inte bekvämt :)

hade värkarna känts i ryggen hade mannen ju kunnat massera men nu var han ganska hjälplös kändes det som..  
Svar på tråden Januaribebis 2012