Jag tror inte för fem öre att det kan vara bra för ett barn,eller speciellt kul att växla mellan två hem.Det är meningen att man ska ha ett hem.Skulle ni vilja b varannan vecka där ni bor nu och varannan vecka i något annat hem!
Nej,men familjerätten brukar mycket sällan föreslå varannan vecka numera för de anser inteatt det är något bra exempel.
Jag tror barnen mår bäst av att föräldrarna försöker hålla sams,kämpa för äktenskapet och ha kul.Att bo i ett hem.
Skulle skiljsmässa ske ändå tror jag inte på varannan vecka.
Att byta grannar och allt..och hem framför allt.
Man har ett hem,och sedan kan barnet ha väldigt bra relation till barnet ändå,att barnet kommer i några dagar varannan vecka mm.Att mamman eller pappan kan umgås på vardagarna med,eller komma och hälsa på.Bara för att det tagit slut ska man inte undvika varandra,det bästa är att försöka umgås ändå och kanske fira jul ihop ändå.
Det vet jag flertal som gör.Dom är bra vänner efter seprationen,mycket pga barnen.De sover alltid över hos varandra på ex julafton och nyår.Och hälsar på och turas om på veckorna,ibland på helger kommer barnen dit.Kan ske på vardag med.
Dom for inte illa av seprationen,att byta kompiskrets varannan vecka,eller aktiviteter eller hem.
Men det kanske funkar olika för andra,vad vet jag.Jag är inget skiljsmässo offer.
Men jag kan tänka mig själv som mindre,när mina föräldrar skildes.Jag hade då inte velat skifta mellan två hem,och våra föräldrar tvingade aldrig oss små heller.
Umgänget skedde när det skedde mm.
Vi har inte fått sämre relation till våra föräldrar för det.
Jag är bara glad att vi slapp det där med varannan vecka.
För vi hade våra liv där vi bodde,hos vår mamma.