• Ior87

Krossat linfrö mot förstoppning?

Kan krossat linfrö vara bra att ha på gröten mot förstopppning tro? Har blivit så otroligt hård i magen nu den senaste veckan? är i v.37+2 idag. Eller vad annars kan vara bra??

~ta vara på de du har~
  • Svar på tråden Krossat linfrö mot förstoppning?
  • lokisse

kan funka bäst funkar det om du lägger dom i vatten och gör linfrö slaim... inte sa kul konsistens men ganska smaklöst

Nej det tror jag inte!
  • Charlotte85

Linfrön funkar jättebra! Hade det på flingorna ett tag...
    Katrinplommon ska visst funka med, har aldrig testat dock.
    Ät havregrynsgröt, grovt bröd o annat med mycket fibrer.

• Amy27

Kiwi funkar bra.
    Låt bli bananer, de kan vara förstoppande.

• Malena C

Koka en matsked linfrö i en kopp vatten i några minuter. Sila av fröna och drick vattnet. Ju varmare du kan dricka det desto mindre slemmigt är det och smaken är inte så illa. Det tar ett par dagar inann det hjälper och går utmärkt att kombinera med en matsked krossade eller hela linfrön på frukosten men överskrid inte två matskedar om dagen.

• Lanie

se bara till att du dricker tillräckligt för annars får det motsatt effekt" likaså om du äter mkt fullkorn o så där

ett annat tips är att köpa paraffinemulsion på apoteket, finns receptfritt, bara o fråga för de brukar ha det bakom disk. Jag har varit sängliggande hela graviditeten o haft problem med magen men det har blivit min räddning. Dock är det rätt dyrt, 130 kr för en flaska på 300 ml, men jag betalar gärna det bara jag får magen o funka!

ananas ska funka också

• MajaVira

Om du äter linfrön se till att dricka mycket vatten till! Annars får du bara ännu mer problem..

• niiiica

Psylliumfrön! Med vatten till. Antingen lägger du dem i vatten eller så har du dem på gröt eller fil. Funkar bra!

Svar på tråden Krossat linfrö mot förstoppning?