• Anonym (orolig)

Hur länge fick ni vänta på provsvaret efter cellprov??

Ja som rubrik, hur länge fick ni vänta på att få svar efter ni tagit cellprov? Visade det något?

Börjar bli nervös för jag inte fått mitt än, tänker att det säkert visade förändringar så det tar tid för dom att skicka provsvaret till läkare och då tar det ännu mer tid för dom att skicka ut en ny tid. Ååh.. dumt att tänka så och kanske långsökt men är nervös.

• Svar på tråden Hur länge fick ni vänta på provsvaret efter cellprov??
  • Anonym (orolig)

Jaha. till mig sa hon 4veckor. Hur längesedan är det du tog provet?

• I Am Mine
    Anonym (orolig) skrev 2011-04-29 14:07:40 följande:
    Jaha. till mig sa hon 4veckor. Hur längesedan är det du tog provet?
    Jag var tvungen att kolla i kalendern det var sex veckor sen så jag borde få svar vilken dag som helst nu.. När tog du det?
  • Anonym (orolig)

Skulle blivit 7 veckor på måndag. själv fick jag brevet idag, (bara för jag starta en tråd:)
    Men var inget kul alls att få det, kände nästan det på mig.

Hoppas du får ditt svar snart och att det inte visar nåt!

• I Am Mine
    Anonym (orolig) skrev 2011-04-29 15:49:27 följande:
    Skulle blivit 7 veckor på måndag. själv fick jag brevet idag, (bara för jag starta en tråd:)
    Men var inget kul alls att få det, kände nästan det på mig.

Hoppas du får ditt svar snart och att det inte visar nåt!
    Usch då Visade det nåt på ditt prov? Jag ringde och frågade och hon sa att det tar minst sex veckor men jag skulle höra av mig om jag inte fått det i veckan.
  • Anonym (orolig)
    I Am Mine skrev 2011-05-03 12:53:34 följande:
    Usch då Visade det nåt på ditt prov? Jag ringde och frågade och hon sa att det tar minst sex veckor men jag skulle höra av mig om jag inte fått det i veckan.
    Ja förändringar som ska kollas upp på gyn vet inte mer så det är bara att vänta igen.

Hoppas du får ditt svar snart!
  • I Am Mine
    Anonym (orolig) skrev 2011-05-03 13:24:11 följande:
    Ja förändringar som ska kollas upp på gyn vet inte mer så det är bara att vänta igen.

Hoppas du får ditt svar snart!
    Drygt att måsta vänta på det då. Jag kan trösta dig med att det tydligen är vanligt med förändringar som inte är nåt. Jag håller alla tummar jag har att det inte är nåt för dig heller.
  • Anonym (inget svar)

Jag har mig veterligen aldrig fått nåt svar på cellprov såvida det inte har varit nåt...
    men det kanske är olika? 

• novemberbarn09

samma här, visar det inget får jag ingen info, när det visade sig en gång fick ja samtal först sedan ett brev

• Anonym (orolig)
    I Am Mine skrev 2011-05-03 14:24:05 följande:
    Drygt att måsta vänta på det då. Jag kan trösta dig med att det tydligen är vanligt med förändringar som inte är nåt. Jag håller alla tummar jag har att det inte är nåt för dig heller.
    Ja jag hoppas det inte är något som behöver göras något åt, att det försvinner av sig självt.
    Anonym (inget svar) skrev 2011-05-03 14:28:51 följande:
    Jag har mig veterligen aldrig fått nåt svar på cellprov såvida det inte har varit nåt...
    men det kanske är olika? 
    novemberbarn09 skrev 2011-05-03 14:43:35 följande:
    samma här, visar det inget får jag ingen info, när det visade sig en gång fick ja samtal först sedan ett brev
    Här skickar dom alltid ut ett brev vad det än visar.
  • Anonym (orolig)
    I Am Mine skrev 2011-05-16 18:32:07 följande:
    Jag fick svaret idag och det visade på "lätt avvikelse"
    Nej,  vet du vad som menas med det? vet du om det är det samma som lätta cellförändringar? Har du fått tid till att ta ett nytt prov eller tid till gynläkare?
  • I Am Mine
    Anonym (orolig) skrev 2011-05-16 19:40:16 följande:
    Nej,  vet du vad som menas med det? vet du om det är det samma som lätta cellförändringar? Har du fått tid till att ta ett nytt prov eller tid till gynläkare?
    Jag antar att det är samma som lätta cellförändringar. De kommer att kalla mig inom tre månader. Då ska jag ta ett nytt prov och ev ta bort förändringarna om de är kvar. Fick du en ny tid?
  • Anonym (orolig)
    I Am Mine skrev 2011-05-17 07:37:58 följande:
    Jag antar att det är samma som lätta cellförändringar. De kommer att kalla mig inom tre månader. Då ska jag ta ett nytt prov och ev ta bort förändringarna om de är kvar. Fick du en ny tid?
    Ja det låter ju så, tur att det inte brukar bli nåt allvarligt av det och som du skrev innan att det inte är helt ovanligt.
    Ja, jag fick en tid till gyn på KK, ska dit i slutet på månaden.
Svar på tråden Hur länge fick ni vänta på provsvaret efter cellprov??