Inlägg från: Pussakaninen |Visa alla inlägg
  • Pussakaninen

En hona o en hane

knorr kan betyda både brunst, agresivitet & "mysighet" (typ som katternas spinnande)
    beror lite på hur det andra krops språket uppfattas.

Tänk på att dem även ska bo minst 3 veckor ifrån varandra när hanen väl är kastrerad. Är inte många vetterinärer som säger det.

och sen hur du ska gå tillväga?, du kan ju börja redan nu med att vänja dem vid deras dofter, ex ha deras rastgårdar brevid varandra. Sen kan du sätta ner den mest dominanta ner till den mest underlägsnaste, Oftast brukar honan ses som mest dominant & då sätter man ner henne i hanens rast gård, inte direkt i buren & i början kanske du endast låter dem träffas i rastgården.

Lite svårt att säga hur just du ska göra då alla kaniner är så olika. Vissa är jätte lätta & man kan iprencis bara "kasta ihop" dem medans man med ett annat "par" får kämpa länge.

Ung & Gravid -Bebis i Augusti www.mylovingbaby.blogg.se
  • Pussakaninen
    buffybus skrev 2011-04-30 20:01:57 följande:
    Hej tack så mkt läst på en del men man har fått mer info nu. Alltså tror inte hon har problem med o bo inne. Tycker dock synd om henne om hon nu e van o va ute men kan ju tillägga att här e kallare inne än ute. Har ingen värme igång alls. Det kan nog va så att hon e typ brunstig o skyddar sin bur. Tror hon skulle bita mig en ggn men jag tar det försiktigt o vänjer henne o bli klappad lite åt ggn. Men får se till o bygga en bur snarast. Så kan ju hon få komma ut först el är det dumt? Kanske hon vaktar buren för hanen sen? Han måste kastreras först ju :-/ haha ja man skulle tänkt lite snabbare ibland :)
    Om hon skyddar boet på det sättet skulle jag inte satt ut henne först.
    Den dominantaste ska alltid flytta in i den andres bur.
    Ung & Gravid -Bebis i Augusti www.mylovingbaby.blogg.se
Svar på tråden En hona o en hane