• Anonym (syskon)

Kan man sköta konstgjord befruktning hemma utan medicinsk hjälp?

Hej,

Jag har en son född -10 och jag börjar känna nu att jag vill ha syskon till honom. Jag är dock inte sugen på något förhållande och sonens pappas och mitt förhållande tog slut under graviditeten. Vi är fortfarande vänner, men inte mer.

Eftersom jag inte är intresserad av något förhållande så har jag funderat på ifall det kanske går att, på konstgjord väg, bli befruktad av sonens pappa igen. Så att sonen får ett biologiskt syskon och man slipper ha ännu en svärfamilj och sådär. Går det att använda en såndär liten "spruta" (utan nål) och ha sperma i den och spruta in sperma i sig? Eller skulle det vara näst intill lönlöst att försöka? Man kanske måste bli hormonbehandlad eller så i så fall? Är det någon som blivit gravid på det sättet?

• Svar på tråden Kan man sköta konstgjord befruktning hemma utan medicinsk hjälp?
  • Anonym (H)

Har svårt att tro att detta vore ok för ditt ex även om det var möjligt. Varföråker du inte till danmark och inseminerar dig där med hjälp av en donator?

• Anonym (syskon)
    Anonym (H) skrev 2011-04-30 18:18:59 följande:
    Har svårt att tro att detta vore ok för ditt ex även om det var möjligt. Varföråker du inte till danmark och inseminerar dig där med hjälp av en donator?
    För att jag misstänker att det kostar väldigt mycket plus att det blir ett väldigt begränsat antal gånger man kan prova då. Om man försöker med någon man känner så kan man ju försöka varje månad.

Jag är inte helt säker på att han skulle tycka det var okej, men jag tror det. Det fungerar bra mellan oss och honom och sonen nu och jag kan inte se hur vi någonsin skulle kunna bli ovänner.

Han har dessutom inte heller något nytt förhållande nu. Om han haft det så hade det förstås inte varit något jag funderat på, men varken han eller jag har något förhållande och båda är nog överens om att vi vill ha ett syskon till sonen och att vi inte vill att det syskonet skall komma alltför sent.

Anledningen till att jag funderar på denna lösningen är bland annat att min storebror var ensam i sju år innan han fick några syskon och jag tror att han tyckte det var tråkigt. Så jag vill inte att det blir likadant med sonen. Samtidigt som jag som sagt varken har tid eller ork till att ragga och ha mig.
    Anonym (ex sex) skrev 2011-04-30 18:20:47 följande:
    ha sex med ex.
    Dessvärre är det verkligen inget som lockar mig... Vill inte ha sex med någon nu. Inte på humör. Så skulle det bara kännas så tvingas ifall man skulle göra det för att få barn. Sonen försökte vi aldrig få utan det bara blev så.

Någon annan som vet ifall det skulle fungera? Om killen nu gick med på det?
  • Anonym

Ja, det funkar. Vi har fått två barn på det sättet. Medicinspruta för barn på apoteket, ägglossningsstickor, håll det ljummet mellan, försök få orgasm själv när du inseminerar. Lycka till!

• Anonym
    Anonym skrev 2011-04-30 19:43:26 följande:
    Ja, det funkar. Vi har fått två barn på det sättet. Medicinspruta för barn på apoteket, ägglossningsstickor, håll det ljummet mellan, försök få orgasm själv när du inseminerar. Lycka till!
    men de måste in relativt direkt va?
  • Anonym (ex sex)
    Anonym skrev 2011-04-30 19:43:26 följande:
    Då måste han nästan runka brevid dig, spermier är såå känsliga och kan dö snabbt i fel temperatur och så. Eller så fixar han sig själv i rummet brevid och så fort han hämtar burken, fixar du orgasm och sprutar in spermier.
  • Tizzan

Dör inte spermierna ganska snabbt? Nån timma eller nåt max?

• Åskan

Min syster har gjort ivf. Då fick mannen spruta i en burk hemma. Sen åkte de till sjukhuset och där tog personalen hand om sperman. Så inte kan de dö jättefort inte....

• Anonym (Funkar!)

Vet ett lesbiskt par som blev gravida på detta sätt, så visst funkar det.
    Men varför måste man få orgasm för att bli gravid på det sättet när det inte behövs annars? 

• Anonym
    Anonym (Funkar!) skrev 2011-04-30 20:47:14 följande:
    Vet ett lesbiskt par som blev gravida på detta sätt, så visst funkar det.
    Men varför måste man få orgasm för att bli gravid på det sättet när det inte behövs annars? 
    Man måste inte men forskning tyder på att en orgasm ökar chansen för att spermierna ska ta sig upp i livmodern & till äggstockarna.
Svar på tråden Kan man sköta konstgjord befruktning hemma utan medicinsk hjälp?