Känner mig iaktagen av en man på mitt jobb, vet inte vad jag ska göra :(
Jag jobbar i en barnbutik på ett stort köpcenter. Min butik ligger på samma ställe som tre andra barnbutiker i ett sk "barnland" (så det ligger lite avsides).
Jag kommer ofta en timme före till jobbet då min buss inte passar in bättre, vilket gör att jag dagligen möter städpersonalen som håller på att göra det fint före öppning.
När jag för någon vecka sedan skulle köpa kaffe, så kom en av städ"gubbarna" och ställde sig bredvid och skulle köpa kaffe samtidigt. Vi pratade rent allmänt en liten stund, sen gick jag iväg till min butik.
Någon dag senare stod jag i min butik tidigt på morgonen för att ordna med lite pappersarbete, när jag sedan tittade upp, så stod städgubben framför mig - han hade då köpt kaffe till mig. Jag blev glad och tackade och sa att han inte hade behövt, han var kvar en liten stund, men det var inget mer med det.
Ytterligare någon dag senare så kom han in igen med en kopp kaffe.. Jag tackade igen men sa att han inte behövde. Han sa inget utan stod kvar och jag försökte med mitt kroppskrop visa att jag faktist var stressad och hade mycket att göra, men det störde inte honom. Han stod kvar. Då började jag känna lite obehag. Jag såg på honom att han var nervös och det gjorde mig väldigt okomfertabel.
Efter detta har jag gått in i butikerna bredvid och stått där tills vi öppnat. Han har kört omkring med sin maskin mer än vanligt och vrålglott in i min butik. Även personalen i de andra butikerna har sagt att han aldrig kör här så mycket annars och att han definitivt inte glor in i butikerna så som han gjort på senaste. Han kör med maskinen och när han nästan kommit runt knuten så har han böjt sig så långt bak med huvudet för att få en sista skymt och detta gör mig lite rädd.
Jag hade så ont i magen dagen före jag skulle till jobbet nu denna veckan eftersom jag började tidigt varje dag. Igår hörde jag att han körde omkring så jag rusade in på toaletten och satt där tills han hade kört iväg. Jag var först på plats av mina butiker så när jag öppnade toalettdörren så hoppades jag på att någon mer hade kommit så jag kunde få lite sällskap och slippa stå där själv tills öppning. Jag stod inne med ett annat butiksbiträde och mannen körde fram och tillbaka utanför. Han var inom vid 4 tillfällen igår, vilket aldrig sker annars. Och han fortsätter att vrålstirra och jag känner mig så himla iaktagen och obehagat.
Jag sa upp jobbet redan före detta började hända, och slutar där den 28 Maj.
Jag sitter och funderar på vad jag ska göra. Att säga till honom har jag inte mod till men att säga till cheferna på köpcentret är ett alternativ. Jag slutar ju snart, så jag vet inte om det är värt att göra ett stort "stohej" av det hela, vem vet -han kanske blir värre? Och då kanske jag inte ens vågar ta bussen hem nästa gång.
Någon som har några tips på vad jag kan göra? Detta är en så jobbig situation för mig .