• zabla

Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde

Hejsan!

Jag började med Cambridge-kuren den 1/1 2010 och har sedan dess gått ner 40kg.
    Jag har dock ca 13kg kvar att gå ner och jag skulle gärna vilja följas åt med någon eller några!! Det blir så mycket lättare då!! Skrattande Är det någon som vill hänga med mot beach 2011?! FlörtSolig

♥ (¯`°?.¸ ♥ Amina o3o328 ♥ Benjamin o51oo4 ♥ Zackarias o7o63o ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 11:37
    Kan ju tillägga att jag nu kör Naturdiet ist!

Det var nämligen så att i april 2011 kände jag att det fick räcka med påsar! Började ist att äta efter LCHF-metoden... Men efter några dagar kände jag saknade påsarna!! Ja jag vet, jag är knäpp! ;) Bestämde mig för att börja med Naturdiet ist för Cambridge! Cambridge är så dyrt och i slutet blev jag bara stressad över att gå till min konsulent! Så nu kör vi så här!!

Häng på så vi kan peppa varandra!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 23:32
    Har startat en vikttråd; www.familjeliv.se/Forum-24-406/m58719067.html så den som vill kan lägga in sig och sina resultat!!
  • Svar på tråden Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde
  • zabla

*puff puff*

• Louise 77

Hej!
    Jag börjar med Cambridge idag. Har påsar kvar sen innan graviditeten men hoppas kunna träffa min konsulent i kväll. Sist så använde jag mig inte så mkt av henne utan köpte mest påsar, ska försöka använda mig mer av hennes kunskap och även väga mig hos henne.
    Har 30 kg som jag vill gå ner. Vet inte riktigt hur länge jag ska köra ren kur, har du några tips?

Minns inte vad Cambridge kostar men dyrare än naturdiet förstår jag, vilka är skillnaderna, förutom priset dem emellan?

Grattis föresten till 40 kgs viktnedgång!!

• zabla

Hej!

Tack så mycket! Skrattande

Jag körde 3,5 månader ren kur och det var där den mesta viktminskningen skedde... 35kg gick jag ner på de månaderna ca.

Ja det blir ju en liten sporre att gå hos konsulent och väga sig men jag blev oxå väldigt stressad! Kan ja bero på att jag fuskade lite så vågen gick lite upp, så skärpte jag mig, så gick jag ner lite igen efter några dagar utan fusk och det slutade med att när jag skulle väga mig var det antingen lite upp eller plus/minus noll...

Cambridge kostar ca 500:-/vecka medan Naturdiet kostar 180:- för 5 dagar! Så det är rätt stor skillnad på en månad! Men det är klart med Naturdiet får man ju klara sig själv och det kan ju gå lite si och så... Jag har dock kvar min konsulent och ska väga mig 10 juni. Så jag har kvar min kontakt med henne och därmed sporren! Glad Ska fortsätta väga mig men inte lika ofta!

En annan skillnad som kan vara av värde... Cambridge äter man ju 3 påsar om dagen men Naturdiet äter man 5 påsar om dagen vilket jag tycker är bättre för då blir man inte så hungrig mellan gångerna! Glad

• Louise 77

Oj, körde du ren kur så länge, var inte det jobbigt? Effektivt förvisso.
    Jag tänkte köra ren kur i 10-12 dagar och sen käka ett kvällsmål enl LCHF, fortsätter viktnedgången bra då så kör jag vidare på det, annars så får jag gå tillbaks på ren kur igen. Vad tror du om det?

Ja det är en viss skillnad i pris, är påsarna goda på naturdiet? Finns det nått annat än påsar?  Håller med om att 3 påsar känns lite lite, 5 låter bättre =)

Ja, om konsulent besöken gör en stressad så är det nog ingen bra idé =) men skönt att du ändå har den sporren kvar. Vad väger du nu om jag får fråga och vad är din målvikt?

• Freja07

Hej!
    jag började min cambridge resa 2 juli 2010, gick ner -38 kg fram till i november då allt spårade ur pga gallstensanfall och jag skulle börja trappa upp men jag fixade inte riktigt att introducera mat. jag var inte mentalt förbered på att sluta min rena kur. När man är i ren kur känner man ingen hunger och inget sug. Dock när jag börja trappa upp börja hungern och suget komma. Ni kan ju tänka er, november är ju ingen bra månad, sen kommer jul osv osv..har nu gått upp 18 kg som jag är mkt medveten om att jag ÄTIT mig till. Men nu ska jag banne mig fixa detta, det ska gå bara jag klarar de första jobbiga dagarna så.
    Jag dricker nu min första shaken av sophia kuren..den är dryga 200 kr billigare än cambridge per vecka. Har köpt på mig en veckas ranson sen får vi se vad jag fortsätter med. Cambridge är ju klart godast.
    Hänger gärna med här om jag får.

Freja 070515 My 081208
  • Louise 77

Freja07,bra jobbat med viktnedgången! Ja tyvärr är detinte så svårt att gå upp igen, det finns ju en orsak till varför man är överviktig =/

Plumpa, hej.

Så ni båda ska köra sofiakuren, jag har aldrig hört talas om den. Samma som Cambridge??

• Jänkmamma

Louise 77, Det är typ samma som CK, fast du kör själv, ingen konsult som du går till.
    3 påsar på ren kur samma som CK.

• zabla

Bra jobbat Freja07! =) Nej det är sjukt så lätt det är att gå upp i vikt! Tänk om det vore lika lätt att gå ner! Flört 

Men vad kul, då är vi några i tråden så vi kan peppa varandra när det går trögt! Skrattande

• Louise 77

plumpa- aha, smakar shakerna lika? Tycker att CK har goda sådana =)

Känner mig väldigt trött just nu, och smått orkeslös. Känns trist att jag bara har ett "mål" kvar att dricka idag. Får nog lägga mig tidigt =) 

Svar på tråden Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde