• zabla

Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde

Hejsan!

Jag började med Cambridge-kuren den 1/1 2010 och har sedan dess gått ner 40kg.
    Jag har dock ca 13kg kvar att gå ner och jag skulle gärna vilja följas åt med någon eller några!! Det blir så mycket lättare då!! Skrattande Är det någon som vill hänga med mot beach 2011?! FlörtSolig

♥ (¯`°?.¸ ♥ Amina o3o328 ♥ Benjamin o51oo4 ♥ Zackarias o7o63o ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 11:37
    Kan ju tillägga att jag nu kör Naturdiet ist!

Det var nämligen så att i april 2011 kände jag att det fick räcka med påsar! Började ist att äta efter LCHF-metoden... Men efter några dagar kände jag saknade påsarna!! Ja jag vet, jag är knäpp! ;) Bestämde mig för att börja med Naturdiet ist för Cambridge! Cambridge är så dyrt och i slutet blev jag bara stressad över att gå till min konsulent! Så nu kör vi så här!!

Häng på så vi kan peppa varandra!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 23:32
    Har startat en vikttråd; www.familjeliv.se/Forum-24-406/m58719067.html så den som vill kan lägga in sig och sina resultat!!
  • Svar på tråden Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde
  • zabla

*puff puff*

• zabla

Hej!

Tack så mycket! Skrattande

Jag körde 3,5 månader ren kur och det var där den mesta viktminskningen skedde... 35kg gick jag ner på de månaderna ca.

Ja det blir ju en liten sporre att gå hos konsulent och väga sig men jag blev oxå väldigt stressad! Kan ja bero på att jag fuskade lite så vågen gick lite upp, så skärpte jag mig, så gick jag ner lite igen efter några dagar utan fusk och det slutade med att när jag skulle väga mig var det antingen lite upp eller plus/minus noll...

Cambridge kostar ca 500:-/vecka medan Naturdiet kostar 180:- för 5 dagar! Så det är rätt stor skillnad på en månad! Men det är klart med Naturdiet får man ju klara sig själv och det kan ju gå lite si och så... Jag har dock kvar min konsulent och ska väga mig 10 juni. Så jag har kvar min kontakt med henne och därmed sporren! Glad Ska fortsätta väga mig men inte lika ofta!

En annan skillnad som kan vara av värde... Cambridge äter man ju 3 påsar om dagen men Naturdiet äter man 5 påsar om dagen vilket jag tycker är bättre för då blir man inte så hungrig mellan gångerna! Glad

• zabla

Bra jobbat Freja07! =) Nej det är sjukt så lätt det är att gå upp i vikt! Tänk om det vore lika lätt att gå ner! Flört 

Men vad kul, då är vi några i tråden så vi kan peppa varandra när det går trögt! Skrattande

• zabla

Cambridge är klart godast men jag tycker att Naturdiet funkar oxå! Blandar med 3 dl vatten och då tycker jag det smakar som kall Ögonblink varm choklad! Flört

En fördel till med Naturdiet- jag har två mål kvar! Känns supert! Glad

• zabla

3kg på en vecka är ju grymt bra!! Kom igen nu, du klarar det!!!

Freja07 skrev 2011-05-02 21:59:46 följande:
    SkämsÅt en kycklingklubba och keso till lunch idag..Fasen hur gör man när man ej vill säga åt arbetskamraterna att jag börjat igen? För det var SÅ jobbigt med allt snack om pulverdieter och att man ej ska gå för länge på dom, att jag kommer gå upp allt osv när jag körde sist..De ser ju förmodligen att jag gått upp nu och vill inte ge dom ett "vad vardet jag sa"..

Måste ju säga nått..Jobbar inom hemtjänst och jag kan ju inte dölja det så länge till..Suck! Nåja kyckling och keso är ju protein men det tar nog längre innan jag är inne i ketos..
    Peppkramar till Er! Nu kör vi!!
    Känner igen det där!! Folk är så jäkla negativa till pulverdieter!! I det samhället där jag bor håller dock 75% på med någon form av pulverdiet så jag har tur!!

Men du säg inget om att du börjat igen, kör i smyg (fast det kanske är svårt om ni käkar lunch ihop...) och så kan du komma och säga- vad var det jag sa!

Nu kör vi!!! Skrattande Och visar alla skeptiker!! Skrattande
  • zabla

Välkommen VeraDoo! Vad är noka? Glad

• zabla

Hej Catharina! Kul att du kikade in tråden! Glad

Jag tror att alla här är medvetna om att det inte är bättre för kroppen men pulver än vanlig mat... Men man får faktiskt i sig alla näringsämnen man behöver så så himla farligt är det inte heller! OCH har man en väldigt stor övervikt kan det ibland vara skönt att fåd en kickstart som faktiskt pulverdiet ger...

Som jag som vägde 115,5kg! Efter några veckor med pulverdiet och många kilo ner blev det en rejäl kick för självförtroendet!  Glad Jag har aldrig lyckats gå ner i vikt genom att äta vanlig mat! Och gud ska veta att jag försökt MÅNGA gånger! Nej jag måste säga att Cambridge var min räddning!

MEN självklart är målet att äta som vanligt en dag! Till hösten tänkte jag börja med LCHF eller ev GI-metoden!!

• zabla

Louise77: Ja du borde ju komma in i ketosfasen ändå! Jag har köpt ketostix på apoteket för att kolla mest på skoj men de ger inga utslag än...

Jag väger mig varje dag! Idag var det 0,7kg ner så sammanlagt har jag nu gått ner 4 kg på 4 dagar! Skrattande Jag är grymt nöjd!! MEN jag tror att det är påskkilona jag snabbt går ner nu... Gick upp 5 kg under påsk, endast på godis skulle jag tro Drömmer men då åt jag ju vanlig mat oxå!

Svar på tråden Naturdiet/Nutrilett/Cambrigde