Inlägg från: Malena C |Visa alla inlägg
  • Malena C

Vad händer tiden efter samsovning?

i samsover med sonen fem år och dottern två år. Sonens säng står klar men just nu är han väldigt mörkrädd så dit flyttar han när han känner sig klar för det. Det händer att maken sover i bäddsoffan en natt då och då när han sovit dåligt ett tag för att sonen snurrar så. Han jobbar väldigt mycket och börjar vid fyra på morgonen så ibland behöver han sova ikapp. Vi har ordnat så att sängen är 240 cm bred och barnen får flytta från oss i sin egen takt. Min gissning är att dottern kommer att vilja ha egen säng när storebror flyttar till egen säng eftersom hon i allt är självständigare och tidigare. Jag komer nog att vara den som har svårast att vänja mig med att sova utan barnen när den dagen kommer. Vi trivs bra med vår lösning men får väldigt mycket kommentarer och även synpunkter som att jag stör barnens sömn genom att inte tvinga dem att sova ensamma och att det hindrar deras utveckling. Jag hänvisar alltid till ny forskning som gjorts och har dessutom begåvats med extremt sociala och självständiga barn så de fungerar  själva som argument för att samsovning är bra tack vare sina personligheter.

Svar på tråden Vad händer tiden efter samsovning?