• Proletariatet

Har du demonstrerat / ska du demonstrera idag?

Jag är uppväxt i en familj där det alltid varit självklart och närmast setts som en medborgerlig skyldighet att demonstrera på första maj. I vuxen ålder har jag fortsatt med detta och för nu traditionen vidare till mina barn, även om jag bytt parti. Övriga politiska diskussioner får ni ta i andra trådar.

Har du demonstrerat eller ska du demonstrera idag på första maj?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du demonstrerat / ska du demonstrera idag?
  • tahira

Jag växte också upp på det sättet, var senare aktiv i Ung Vänster och andra organisationer, ordnade demonstrationer och målade banderoller

Dock slutade jag demonstrera för några år sedan, ser ingen anledning att göra det längre.

• Kazeer

Nej.

Jag har aldrig demonstrerat på 1 maj, kommer inte att göra det idag och troligtvis inte heller i framtiden.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Druid

Nej, jag ska inte demonstrera. Jag har inte varit på så många demonstrationer heller, ett par i Salem och en i Dresden är väl de största.

• Guldrosen

Nej. Har aldrig demostrerat och kommer inte att börja med det heller.

Jag kommer inte från någon familj som är så benägna att demostrera så jag har väl inte det i generna precis.

Jag glimmar som Guld och är vacker som en Ros
  • Snillis2

Självklart.
    Det känns viktigt att lära sina barn solidaritet.

• Dimes

Kommer nog inte finnas demonstrationståg där jag bor, så nej. Hade det funnits hade jag däremot gärna gått.

• Linda1976

Nej, jag är moderat.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Anova

Nej, men var bjuden till att delta i första maj-aktiviterer även om jag inte är politiskt bunden. Har flera vänner som skulle spela musik idag i samband med talen.. Men har haft en hård natt (nattvandring och sett efter ungdomarna i stan) så jag hoppar över första maj-demonstrationer och tal.

Däremot firar jag enligt tradition första maj, med fika och Lunds studentsångare som sjunger in våren kl 18 på TV4. (bor i norrland så jag ser det på tv).

• Tecken

Nej, för jag är inte kommunist

Svar på tråden Har du demonstrerat / ska du demonstrera idag?