• Anonym

Basta naken med familjen

Jag är uppvuxen i en lite pryd familj, ingen gillar att visa upp sig lättklädd. Vi klädde på oss i badrummet och svettades som grisar i duschångan, tänkte inte ens tanken på att lämna badrummet iförd handduk/underkläder och klä på sig inne på sitt rum. Det var ju så naturligt, det var ju så föräldrarna gjorde.. och då gjorde vi barn också det.

Badade bastu gjorde vi iförda handdukar el med baddräkt.

Nu i vuxen ålder så badar jag bastu med bikini på mig samt handduk, bryr mig inte om min sambo är naken men jag blir besvärad om andra människor sitter i bastun nakna, det känns verkligen inte bekvämt. Är fullt medveten om att jag är lite mer 'pryd' inom området än de flesta andra är, men det är så jag är uppvuxen och det är ingenting jag har ont av:)

• Anonym
    Trivelina skrev 2011-05-01 13:05:16 följande:
    Märkte i en tråd att det kan finnas väldigt heta åsikter om att basta naken med andra nakna. Så jag blev så klart helt nyfiken på detta hur det ligger till allmänt i känsloväg hos folk.

Basta naken i blandad grupp
    Basta naken vuxna och barn i blandad grupp
    Basta naken med samma kön, vuxna
    Basta naken med sammakön vuxna och barn.

I min familj/släkt så bastar vi ibland blandad grupp och ibland samkönat, i båda fallen så har vissa handduk på sig och andra inte, det är högst inviduellt. (Vi bresar inte våra fittor för varandra och männen runkar inte, likväl så sitter inte våra barn nakna i farbröders famnar inte ens i mammors/pappors famnar,ska min dotter vara i min famn så har jag så klart handduk på mig) Jag har inte problem med att de finns nakenfisar till män och kvinnor även om jag är känslig och tittar inte åt de hållet för jag är lite pryd av mig. Och helst har jag handduk på mig, men avundas de kvinnor och män vilka kan härja fritt näck basta och sen springa ut o slänga sig i sjön.

Hur gör ni, vad tycker ni om bastande?

PS!
    Tråden har lagts i känsliga rummet eftersom det finns så många vilka har ett behov att spy galla ur sig anonymt, då för deras små nervers skull ligger den här.
    Man har en handduk rundt sej!!!
    Med undantag av sin man/fru/barn!
  • Anonym

Jag skulle kunna tänka mig att basta naken med min egen familj, dvs min man och våra barn, men aldrig med min syster och hennes man eller mina svärföräldrar osv.

Skulle vi vilja basta då, skulle det få bli tjejer för sig och killar för sig.

• Anonym
    Nesp skrev 2011-05-02 09:03:15 följande:

Jag förstår över huvud taget inte inte varför vissa sätter ett likhetstecken nakenhet och sex 
    Jag kan inte tänka mig att basta naken med andra än min familj, man och barn, men inte på grund av att jag likställer nakenhet och sex utan för att jag likställer nakenhet med något privat.
  • Anonym

Måste fråga alla nakenfisar... Alltså ni som förespråkar nakenhet i samlad grupp; Om ni skulle åka iväg på jobbresa eller liknande skulle ni basta nakna både män och kvinnor?

• Anonym

Inom familjen bastar vi nakna både vuxna och barn i alla åldrar och av båda könen men har vi däremot vänner och bekanta med oss i bastun så har vi handdukar som skyler det privata medans överkroppen är bar. Jag känner att det inte riktigt angår t.ex min väninna och hennes man hur vi ser ut.. hehe.

• Anonym

Basta naken med den närmaste familjen = självklart
    Basta naken med sambons närmaste familj = mja, med tjejerna
    Basta naken med okända kvinnor = självklart
    Basta naken i blandad, okänd grupp = helst inte
    Basta naken med manliga kollegor från jobbet oavsett hur resten av gruppen ser ut = Nej!

Svar på tråden Basta naken med familjen