• Erik86

Klåda runt om och i analöppningen. Hjälp :(

Väldigt pinsamt...

Har en extrem klåda runt om och i analöppningen. Har svårt att torka mig ren efter toalettbesök, eftersom det gör så ont där nere. Ibland kan jag strunta att gå på toalettbesök på flera dagar, bara för att få slippa den eländiga klådan men i många fall så är den där ändå. Och när klådan är som värst, känns livet inte värt att leva. Den är till och från den här klådan, och den verkar aldrig vilja ge sig riktigt.

Sist jag var till hudspecalist. Så fick jag Dermovat (Extra stark steroid) mot något som kallas för Lichen. Men vet inte riktigt om jag vågar använda det just nu för det står att det inte ska användas "på öppna sår" som jag nu har. Eller om jag öht har det som den läkaren kallar det för, Lichen. Vad är det?

För.... En annan gång så fick jag Xyloproct mot hemorojder av VC som kollade upp det genom rektostopi. Den läkaren var väldigt osäker om jag hade det eller inte. Använde stolpiller i tio dygn. Det kändes bättre. Men när jag slutade med det. Så blev jag lika drabbad igen.

Snälla hjälp mig någon så att jag får känna mig som normal människa igen. Vad tror ni det kan vara? Är trött på all inkompetent läkarvård nu! :(

Ps: har bilder som kan skickas genom pm

• Svar på tråden Klåda runt om och i analöppningen. Hjälp :(
Svar på tråden Klåda runt om och i analöppningen. Hjälp :(