• Alexi

Era favoritböcker på temat potta, kiss mm

Kan ni rekommendera någon bok för en 2,5-åring (får inte vara för mycket text) som handlar om kiss, bajs, pottanvändning osv, dvs vad man har en potta/toalett till kontra blöjor och allt sånt. Vi har läst Max potta men den är ju helt konstig, sen har vi en som handlar om en tjej som heter Nejlika. Men vill hitta någon mer som känns pedagogisk och bra.

• Svar på tråden Era favoritböcker på temat potta, kiss mm
  • Zirup

Det finns någon bok om Kråke som har det temat. Om du är ute efter något att inspirera barnet att gå på potta, ja vändpunkten för vår tjej var att läsa om Totte och Malin. Hon studerade mycket ingående nakenbilderna och var jättegenerad över hur dom kissade på gräset. Efter det vägrade hon blöja.

• lindamarias

Finns en söt bok som heter Får jag titta i din blöja? 

Jag vill ha min potta
    av Tony Ross (om lilla prinsessan)

Leo på pottan och Ellen på pottan av Linne Bie (jätte söta)

Lilla Tulla och pottan av Catarina Kruusval

Sen finns ju förstås Max potta

Kolla på ditt bibliotek om dessa finns

• framsteg

Hrm... läste inte riktigt ts insåg jag, men som sagt var är man ändå igång så kan nog Stahlfeldts bok passa in i sammanhanget. Den handlar om alla möjliga storters bajs - olika djur och människor, typer av bajs osv.  Är man i den åldern så brukar den uppskattas iaf.

• Alexi

Tack för tipsen! Var på biblan och hittade i alla fall den om Leo, inga andra av era förslag dock. Men vi börjar med Leo så får vi se om dottern gillar den och inspireras.

Svar på tråden Era favoritböcker på temat potta, kiss mm