• Nyfiken86

Efterkontroll!

Hejsan!
    Kan man gå på efterkontroll när man har mens? :)

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Efterkontroll!
  • helene306

Vet inte. Jag har aldrig gjort gynkoll i samband med efterkoll så då funkar det ju men jag tror det är fördel att vara mensfri. Ring för säkerhets skull och rådfråga.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene306

Ska du däremot sätta in spiral gör man det under mens.

• Pemmel

Jag fick veta att man inte kunde det. De ville undersöka lite där. Men antar att den undersökningen är frivillig och att det är ok att gå om man avstår den.

• Miss Cee

Ja du kan gå på efterkontroll, men nej du kan inte göra gynundersökningen. Vill du ha undersökningen så får du boka en ny tid istället :)

• Rymdblomma

blir man förfrågad om efterkontroll elr måste man ringa själv o boka tid?

• helene306
    Rymdblomma skrev 2011-05-02 20:59:07 följande:
    blir man förfrågad om efterkontroll elr måste man ringa själv o boka tid?
    Du får ringa och boka själv.
  • Rymdblomma
    helene306 skrev 2011-05-02 21:00:52 följande:
    Du får ringa och boka själv.
    vars ringer jag? knappast förlossningen va? Och när? nu har de gått nästan 5 veckor sen min dotter föddes..
  • helene306
    Rymdblomma skrev 2011-05-04 00:04:55 följande:
    vars ringer jag? knappast förlossningen va? Och när? nu har de gått nästan 5 veckor sen min dotter föddes..
    Du ringer mödravårdscentralen eller barnmorskemottagningen. Du kan ringa och boka tid redan nu men de brukar göra den 10-12 veckor efter förlossning. (eller om de gör den tidigare, det kanske är olika mellan landstingen?) Jag gjorde första efterkontrollen 10 veckor efter första barnet minns jag men nu efter andra har jag ingen aning om jag ska vara ärlig
Svar på tråden Efterkontroll!