Vad kan jag göra med min alaska pollock-filé?
Jag har i månader nu haft ett paket fryst alaska pollock i frysen, och jag är sugen på att göra nåt med den. Men fantasin tryter när det gäller fisk tyvärr..
Någon som har något gott tips?
Jag har i månader nu haft ett paket fryst alaska pollock i frysen, och jag är sugen på att göra nåt med den. Men fantasin tryter när det gäller fisk tyvärr..
Någon som har något gott tips?
Panera med ägg och mjöl :)
Fiskgratäng kanske..?! inte så jättespännande dock :)
Panering och steka är bäst för den typen. Testade att göra i ugnen men det blev lite segt.
Sen ha lite potatis med remoladsås eller fiskdressing till
Ge den till katten !!
Lägg den i en ugnsfast form.
Strö över salt, peppar, strimlad purjolök, skivade tomater, dill och häll på grädde. In i ugnen tills det är klart.
Lägg i smord ungsfast form. Häll på en eller två burkar paprika och chili cremefresch och grädda i ugn. Servera med ris eller potatis, snabb och enkel perfekt vardagsmat.
Här finns många tips :) www.matklubben.se/recept/alaska+pollock
Vi gjorde fiskburgare med pollock och två laxfilébitar idag: tina dem måttligt (typ 1 minut) och kör dom i matberedare med 1 msk grön currypasta, hackad purjolök, rivet skal och saft av 1 lime + lite salt. Forma burgare och stek i några minuter på varje sida. Klart!
Jag tycker att det bästa med dessa fiskblock är att göra en god fiskgratäng. Här är ett mumsigt recept!
Lägg i ugnsform, på med salt o peppar, skiva lök eller purjolök tunnt och lägg på, smula över mögelost och häll på grädde...
Tack för alla tips :) nu kanske jag kan få användning för fiskfanskapet som ligger och tar plats ;)
lägg filen i en ungsfast form bred kräftmjikost över häll över lite grädde in i ugnen i ca 15 på 200 grader
servera med potasis å sallad
Hej Alaska Pollock är en fisk som jag aldrig stoppar i min familj denna fisk används enbart som minkföda tex i rysland den duger inte att äta för människor anser hur dom fisken är tex fyld med KOLESTEROL !!!!! hur dom svenska myndigheterna matar vårat folk me den är fruktansvärt ni ska veta att den nuförtiden för att vilja lura oss med namnet SURIMI den blandas in i alla färdiga sallader som crbsstick oc i räksallader västkust sallader fiskgratänger fiskpinnar till våra barn och ni betalar dyrt för det som ryssarna BARA GER TILL SINA MINKAR !!!!!!!! ha r ratat denna så kallade fisk efter första gången den kom ut o jag tillagade den till familjen alla tog en smakbit ingen åt upp maten vi bara kände rysningar i kroppen o slängde alt till saken hör att vi äter mycke fisk i vår familj i vanliga fall . nästa är den starkt FÖRGIFTADE ODLAD LAX FRÅN NORGE insiderinformation av dom som sprutar gifter i LAXEN så lta inte på våra tillsyns myndigheter ni måste undersöka o ta reda på fakta själv OBS I SVERIGE HAR INTE VI VALMÖJLIGHETEN ATT SJÄLV BES
TÄMMA OM VI VILL ÄTA ODLAD NORSK LAX SOM I ANDRA LÄNDER ?????
M.V.H
R H