• liie

blöder från stygnen efter 4 veckor?

Gick sönder under förlossningen fick sk. sfinkterruptur grad 3. Har knappt fått någon info angh detta utan har fått läsa mig till fakta istället..
    Efter att de sytt så har det varit som en liten flik bakom mellangården, början av ändtarmsöppningen, och det är där som jag har haft mest ont. Fastän det gått 4 veckor nu så är det fortfarande som en flik och det kommer lite blod därifrån. Nu de senste dagarnma så på bindan verkar det vara något ljusgult , typ som om det vätskar sig lite eller om det kan vara var? Brukar det ta sån tid att läka efter man blivit sydd?

• Svar på tråden blöder från stygnen efter 4 veckor?
  • liie

okej, känns som om det sitter så dumt till eftersom man rör på sig och då spänner det. Samt när man gör nr 2 så borde det försvåra läkningen eftersom " fliken " sitter vid själva öppningen.. Ja det gör lite ont och spänner lite.. Kan de ha slarvat när de sydde ?=/

• liie

okej vad menas med en granulationsvävnad? Jag får nog ringa bm i morgon. Men det är altså inget ovanligt att det fortfarande gör ont efter 4 veckor?

• liie

okej tack för svaren i alla fall. :) Ja precis första dagarna var underlivet som en babianrumpa typ.. Sen blev det mycket bättre och nu känner jag bara av " fliken", det andra verkar ha läkt i alla fall.

Svar på tråden blöder från stygnen efter 4 veckor?