• Ruby

Utlandsmammor i Lund

Du kan nog få en hel del tips på www.mumsinsweden.com. Har varit någon sådan tråd där ganska nyligen. MIS är ett nätverk för Enligsh speaking Mums in Sweden och det finns ett stort gäng i Skåne, långt ifrån alla är från engelsktalande länder från början.

Lycka till med flytten!

• Ruby
    Kris74 skrev 2011-05-11 22:30:38 följande:
    Jag ska ta kontakt med Mums in Sweden, kan man även som svenska vara med där (vi är svensk/engelsk familj)?
    Du är absolut välkommen som svensk. Finns fler Dubliners på MIS och vi är också svensk/engelsk familj. Många med små barn i varierande åldrar. Vi bor på riktiga landet och jobbar heltid så brukar inte kunna vara med på så många träffar men i Malmö har de en fikaträff i veckan. AWC brukar också ha toddler dates där även icke-amerikaner är välkomna. Ibland är det playdates på Skattkammarön eller motsvarande.

Jag jobbar i Lund men har ingen koll på bostäder. Letar ni att hyra eller köpa? En kollega har just köpt på Djingis och där är väldigt barnvänligt efter vad jag förstår, generationsskifte på gång tror jag. Gunnesbo är också barnvänligt tror jag och där brukar också finnas lägenheter till salu. Har ni jobb så spelar det kanske roll i vilken ände ni vill bosätta er.
  • Ruby

Jag tror att ISKL är i huvudsak till för de som tänker flytta från Sverige igenom inom en överskådlig framtid. Jag känner en som jobbar som lärare där och hon får inte in sina egna barn (de är från UK). Många halv-/helutländska familjer jag känner har valt att sätta sina barn i helsvensk skola, ibland efter att ha provat med internationell. Det spelar ju också roll om ni bara tänker stanna i Sverige några år eller om ni vet att ni ska flytta tillbaka till Irland eller UK t.ex. om något år.

Svar på tråden Utlandsmammor i Lund