Inlägg från: rositanilsson |Visa alla inlägg
  • rositanilsson

hon går fortfarande inte!

jag känner mig verkligen stressad över att min dotter inte börjat gå än. hon fyller 2 år nu i slutet av juni!
    hon tog ca 10 steg för ca en månad sen men efter det så vägrar hon.  det konstiga är att hon kan stå själv om hon står på soffan eller på mina ben. men inte på ett plant golv. haha nån som har nå förslag på varför?

vi var på utredning för ca 3 månader sen. då sa dom bara att vi skulle vänta. men det är jätte stressigt att höra varje dag.. "har hon gått än"

finns det nån annan som har ett barn som är väldigt sen på att gå och vad gjorde ni

• Svar på tråden hon går fortfarande inte!
  • rositanilsson

nä annars så är hon precis som alla andra vi känner. men det ända jag har märkt av är att när hon inte fortsatte att gå så har hon intället börjat prata väldigt mycket. igår så sa hon tex. "jag vill leka"    jag blev lite paff. haha

men jag hör så mycket från alla håll. vet inte om jag ska uppmuntra henne till att gå eller om jag ska låta henne hantera det skälv. känns som jag tjatar lite på henne. "ska du inte gå idag"  haha. hon säger bara nä.! hahah

• rositanilsson

hoppas min dotter oxå gör så. haha
    hon kan springa och gå jättestadigt bara hon håller i mitt pekfinger så man börjar ju undra. hon kan nog men vill inte. men saken är den oxå att hon har gått på knäna i ca 3 månader nu. det är väl säkrare för henne men hon börjar rent på förhårdnader på knäna. hoppas verkligen att det försvinner sen. jag brukar lirka med henne och säga att om man går på fötterna så slipper man få ont i knäna. då håller hon med mig men går ändå inte. haha

• rositanilsson

det jobbiga är ju även att hon nöter sina byxor så fruktansvårt när vi är ute. galonisarna vi köpte förra veckan är redan hål i

• rositanilsson

jo jag har tänkt på det eftersom hon är så stadig bara hon håller i sig i nått. men jag tänkte igår och tycker det är konstigt att hon kan stå själv på mina lår och på en mjuk soffa. men inte på plant golv. det borde ju vara svårare att balansera på ett par lår. haha tycker jag iaf. haha
    eller så är det att hon oftast då har nått att ramla på. jag sitter ju framför henne när hon sitter så. när jag ska få henne att stå på golvet så är det oftast med ryggen mot mig. hon kanske är rädd att ramla på golvet.
    ska även erkänna att jag varit lite överbeskyddande när hon var mindre. hon har nästan aldrig ramlat.
    kan vara så att hon inte lärt sig att det inte är farligt om man ramlar

• rositanilsson

fördelen är ju att nu när hon har gått några steg iaf så vet jag att hon kan. om hon bara vågar.

• rositanilsson

vi har provat allt. med sockar, utan, med skor.
    vi har provat att få henne att gå mellan mig och hennes pappa. men hon bara skrattar och sätter sig ner på rumpan. om vi lockar henne med nått så kommer hon visst. men hon sätter sig på knä först. haha

• rositanilsson

jo hon har haft en gåstol men hon gillade inte den värst mycket. jag har provat att hålla tag i höften på henne istället för handen. men det går inte heller lika bra. jo vi har kollat synen och den var det inge fel på. vet inte om det bara är att hon är feg eller? haha.

men när dom hör av sig om utredningen igen så kanske jag ska dra på lite och säga att det är värre än vad det är. så kanske man får ordentliga tester. då kan man då utesluta det kroppsliga.

• rositanilsson

bvc hänvisar oss bara till barn där vi fick göra en utredning. vi ska tillbaka dit nu i maj.
    jag trodde verkligen att hon skulle börja gå innan. jag brukar vara ute och gå med henne. hålla i handen. kanske hon blir peppead att gå när hon ser vilken frihet det ger. men men. vet vet hur hon tänker.

• rositanilsson

jo jag har provat med en pinne. men det funkar inte. bara om jag håller i andra änden. haha
    jo jag tror att hon bara vill ha handen där. hon håller bara i mitt pekfinger och inte hårt.  jag får kännslan av att det är mer säkerhet än för att hålla balansen

• rositanilsson

haha ja där ser man. förhoppninsvis så är det så det ligger till
    annars så är hon rätt galen av sig. klättrar på allt hon ser och far omkring som en vild höna. haha
    men hon är lite osäker i sig själv, det märks. hon är supermammig av sig.

• rositanilsson

jo hon har en lära gå vagn. men den vill hon bara använda ute nu för tiden. hon går en bit. släpper taget och testar balansen sen tar hon tag igen och går. och springer väldigt mycket med den

• rositanilsson

haha jo jag ska försöka

• rositanilsson

nä hon går fortfarande inte vi har oxå varit på barn 2 ggr nu och dom hittar inte heller nått fel. vi ska få göra en utvecklingbedömmning till hösten. hoppas hon går innan det dock. hon fyller 2 nu den 22 juni

• rositanilsson

grattis jag hoppas verkligen det kommer snart för min lilla tjej med. vi var på öron,näsa,hals idag och dom konstaterade att det inte var nå fel på balans sinnet iaf men i förrigår så gjorde hon ändå framsteg. haha
    istället för att hålla mig i handen så räcker det nu att hon håller i kanten på min tröja. haha och då kan hon även springa så. lite underligt. men det är väl som alla säger...det kommer. hoppas bara det kommer snart

• rositanilsson

nu idag så går hon. och nu går hon helt plötligt hela tiden
    hon bara ställde sig upp och pang. hihi

Svar på tråden hon går fortfarande inte!