• SuperMajjsan

Gravida efter Mola/Druvbörd

Hej!

Här samlas vi som blivit gravida efter att ha haft en mola/druvbörd!

Här kan vi prata om alltsom snurrar i huvudet, oro, glädje och framsteg

• Svar på tråden Gravida efter Mola/Druvbörd
  • Ludvigsmamma

Vad bra att du startade en ny tråd supermajjsan!

Jag é så glad idag! Har varit på nytt vul och bebis är 2,5 cm och mådde prima..inga mola tendenser!!!! Så nu tyckte läkaren att jag inte behövde oroa mig och hon tyckte inte att det behövdes ett nytt ul..men får se om jag bokar ett privat...för att behålla lugnet!!!

Kraaaamen!!!

• vanna

ludvigsmamma: hur långt har du gått nu? vad roligt att det såg bra ut! kommer du att göra fler UL?

själv har jag gått in i v 7 och väntar förväntanfullt på att v 10 ska komma då jag har fått tid för UL!

mår illa nu .. men på ett bra sätt hoppas jag :-/ när jag var gravid med molan mådde jag extremt illa från v 6 .. nu mår jag bara lite illa men kräks inte! hur mår Ni andra .. känner ni nån skillnad från molagraviditeten?

kramar Vanna

• SannaK

fd skräpmola här.

Inskrivning hos bm idag blev känslosam, var inte beredd på att så mkt minnen och ledsenhet skulle komma upp. Men det kändes ändå bra, har en jättefin bm som redan har bokat in ett till vul i v 13 + ett extrabesök hos henne i v 16 för att lyssna på hjärtat. Dessutom ett läkarbesök på onsdag, har liksom drabbats av totalstopp i magen...hmm...och mår konstant illa (men inte lika överväldigande som med molan). Har förresten jättesvårt att hålla graviditeten hemlig, min mage syns redan jättemkt vilket säkert beror mer på förstoppningen än växande livmoder, men kollegorna sneglar misstänksamt!

Vanna, har du barn sedan tidigare? Om jag har förstått rätt har ni andra det. Jag har inhga barn.

Kramis

• Ludvigsmamma

Hej alla medsystrar!

Vad glad jag blir att ni vill fortsätta följas!!!

Vad trevligt sannaK att du nu byter från skräpmola!

Jag blev jätte illamående tidigt i den här graviditeten..typ vecka 6 men började kräkas för 2,5 vecka sen..upp till 5 gånger om dan, har idag fått lergigan comp utskrivet (det hjälpte inte vid molan). (med Ludvig mådde jag också illa men kräkts bara en gång om dan)
    När jag började må illa så tidigt och så mycket blev jag livrädd...det bara måste va en ny mola men nu när jag har spytt ett par veckor så har jag lugnat ner mig det é inte lika illa..jag har ju faktiskt haft 3 helt lediga dagar från att spy under de här 2,5 veckorna! Dessutom é jag inte däckad...under molatiden låg jag från att jag lämnat Ludvig på dagis tills jag hämtade honom (om jag inte hängde över toalettstolen)

Vad härligt SannaK att du fått en bra bm...min é ny och ung (säkert jätte duktig) men hade ingen direkt vetskap om  mola..men det har ju inte läkarna heller iofs. Jag är också jätte svullen om magen, va faktiskt det när jag väntade Ludvig med! 

Kraaam igen!

Jag är nu i vecka 9+1 så har bf runt 3-5 december (fast jag är en sån som går över) När har ni????

• SuperMajjsan

Hej!

Åh vad roligt att ni ansluter Nu känns det mer legitimt att vråla ut sin lycka!
    Det finns ju andra trådar men jag hade ganskla länge svårt att känna den oro som de hade där att kunna jämföra den med min som var så annorlunda, med molafunderingar och allt annat som snurrar... det känns ju så hemma med er!

Jag mådde så himla bra med min mola, gick runt och sa att jag inte kunde förstå att man kunde må så bra när man var gravid och denna gången har jag känt mig precis som när jag väntade min Ludvig (helt galet Ludvigsmamma att våra små killar heter samma ) Hur gammal är din förresten?

Jag har också en super bra barnmorska, fått extra kontroller och UL och hon förstår vekligen känns det som.

Jag har ju en liten lillebror i magen ocgh idag utdelade han en brutal kick så att jag hojtade till vid skrivbordet på jobbet och kollegorna tittade och uindrade om jag hade fått en värk

Satt och tittade på En unge i minuten på TV igår och grät som en liten fjant Längtar så efter min lille plutt i magen.. 3 månader kvar bara nu!

• Ludvigsmamma

Supermajjsan- Min Ludvig é född januari-08 på Västerås lasarett. Så gissa om man sitter där varje måndag och gråter när man ser barnmorskor som var med vid hans förlossning (den var lång)

Din Ludvig-hur gammal?
    3 månader kvar det é ju jätte snart!!! Vad härligt!!!

Kraaam!

• SannaK

Vilket Ludvigsammanträffande Glad, nu kommer väl snart kasa o säger att hennes lillkille också heter Ludvig...?

Är beräknad till 30 nov - 1 dec så jag ligger några dagar före dig Ludvigsmamma! Kräks inte, men hulkar konstant.

Kan knappt titta på en unge i minuten, gråter floder och känner viss skräck inför smärtan.

Kramis

• Sarve

Ursäkta att jag rycker in, men en snabb fråga bara:  Vad ÄR en mola, egentligen? Är det typ en början till ett barn som sedan missväxer? Eller det är något annat som inte ska vara "där inne"? Ursäkta min dumma fråga, men har aldrig hört uttrycket förr!

Svar på tråden Gravida efter Mola/Druvbörd