• Mina fina hjärtan

lån till kolonilott......

Vi har hittat en sån fin liten kolonilott md en liten stuga, utgångspris är 175000 men att det ska vara så svårt att få lån, vi har båda två fasta jobb men bor i en hyreslägenhet i stan och har ingen handpenning hur gör man, vi har ingen som kan låna oss pengar, det känns så jävla hopplöst att få köpa något, samma sak med hus köp vi har inga pengar till handpenning så det är bara att ge upp att få köpa något...

kanske nån som har något superbra tips till oss?????

• Svar på tråden lån till kolonilott......
  • La Lola

Ni har varit o pratat med banken alltså?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Raskask

Handpenning får ni nog räkna med alldeles oavsett vad ni vill köpa. Tråkigt för er. Ett inte så vidare bra tips, men ändå ett tips är att kolla upp möjligheten att ta tex ett medlemslån (om ni är med i facket) för att täcka upp handpenningen med.

• La Lola
    Mina fina hjärtan skrev 2011-05-02 11:27:55 följande:
    i telefonen....
    Men ni har inte varit dit alltså?
  • La Lola
    Mina fina hjärtan skrev 2011-05-02 11:30:28 följande:
    svårt att spara eftersom jag är f-ledig och vi bor i en dyr hyres lägenhet i stan.....
    Fast har ni råd med ett lån då?
  • Miss Lau
    Mina fina hjärtan skrev 2011-05-02 11:30:28 följande:
    svårt att spara eftersom jag är f-ledig och vi bor i en dyr hyres lägenhet i stan.....
    Om ni inte har haft råd att spara något, hur har du tänkt att ni ska ha råd att ha kolonilotten?

Att tänka på är att banker oftast vill låna ut pengar, säger de nej betyder det att ni inte tjänar tillräckligt bra.
Svar på tråden lån till kolonilott......