Filemon Syklon skrev 2011-05-02 15:19:40 följande:
Jo, det gör du och här är några argument för att jag har rätt:
Det svider inte när en kontaktlins hamnar bakom ögat Linsen kommer fram av sig självt efter en liten stund, max några minuter. Linsen går inte sönder av att ligga bakom ögat. Jag har råkat ut för det där flera gånger och det har aldrig någonsin gjort ont eller svidit, inte ens när linserna har legat dubbelvikta bakom ögat.
Det känns obehagligt men det vare sig svider eller gör ont och det blir definitivt inte svullet.
Jag har heller aldrig varit med om att linsen har gått sönder av att ligga bakom ögat.
Enda orsaken som jag kan se till att det skulle göra ont är om linsen var trasig innan den åkte in bakom ögat, i synnerhet om det är en spricka mitt i så att kanterna lägger sig ovanpå varandra.
Läser man den här tråden, tråden om YouTube-klippet som du inte kan se och om hur du trodde att man skulle trä kondomer över kulorna så är den enda slutsatsen man kan dra att du är ett troll!
Jag vet inte vad jag har gjort dig, men du är tydligen helt säker på att jag är ett troll. Du får fortsätta tro det om du vill, det rör faktiskt inte mig.
Om du inte tror att du kan hjälpa mig med mitt problem (som för övrigt är löst nu) så behöver du inte skriva i tråden. Jag har märkt att den senaste tiden har du letat upp alla trådar jag skrivit i och skrivit i varje tråd att jag skulle trolla, vilket är befängt och jag måste få fråga om du inte har bättre för dig?
Det finns inte heller bara en linsmodell i hela världen, alltså kan det vara så enkelt att vi har testat olika linser. Jag vet inte när min lins gick sönder, men jag märkte ju inte det förrän efter att en del av den kommit ut ur mitt öga. Jag har också gnidit och kliat i mitt öga väldigt frenetiskt, och det kanske är därför den gick sönder? Ingen vet, och det är inte ens viktigt att veta.
Du driftar iväg från ämnet, och huruvida jag är ett troll eller ej får du gärna spendera din eftermiddag på att spekulera om. Jag vet själv att jag inte är det, och det räcker för mig.
Krollspell skrev 2011-05-02 15:26:22 följande:
Alltså, både märkliga linser och en hackad/kapad dator... jag tror myndigheterna är på Rikard jag. Såna där gamla kommunisstater kan man inte lita på. Jag ger mig fan på att radiosändaren som sitter i linsen just nu skannar av hans hjärna och sedan skickar informationen via NBAs satelliter raka spåret till Kiev.
Datorns innehåll genomsöks säkert också medan vi läser detta ...
Du är inte rolig med ditt "illuminati" snack. Ingen tror på sånt skit. Lägg ned.
Rapunzella skrev 2011-05-02 15:26:24 följande:
Jo, för mig svider det när jag får en lins bakom ögonlocket. Svullnaden och den trasig linsen kommer sannolikt av att han har hållit på så mycket med ögat, troligen gör det också svedan värre.
Trodde det var förbjudet enligt FL:s regler att spekulera om trollning?
Till TS - Låt det där stackars ögat vara helt orört nu så blir det bättre om ett tag. Ligger det en liten linsbit kvar så kommer den ut av sig själv, och låt bli is eller andra grejer - LÅT ÖGAT VARA!
Okej, jag ska försöka att inte klia! Det är väldigt ömt och svullet. Känns precis som ett pollenanfall. Får hoppas att det lägger sig snart. Det ser lite bättre ut, men sen kan det vara som jag inbillar mig också. Huvudsaken är att linsen är ute iallafall! (mestadelen av den)
Rikard