• Anonym

syskonvagn!

Hej! Som överskiften lyder. kommer få mitt andra barn i början av januari och min yngre dotter kommer då vara knapp 1 år och 8 månader.

Ska man köpa syskonvagn?

Känns som att hon är lite liten att orka gå längre sträckor eller stå på ståbräda.
    Om hon blir trött och vill lägga sig ner.

Tacksam för råd

• Svar på tråden syskonvagn!
  • Anonym
    BVC Sköterskan skrev 2011-05-02 15:02:02 följande:
    Hej!

Grattis till tillökning Glad

Min uppfattning är att det är helt upp till hur behoven ser ut.
    Fundera på hur ofta du kommer ta med storasyter på långa promenader. I många fall är det mer kostnadseffektivt att köpa ståbräda och en sulky, som man dessutom kan använda till småsyskonet sedan. Är man dessutom två på dessa promenader, så är det mindre tungt med två vagnar!

Jag skulle avvkata och se hur det utvecklar sig. Kanske kommer din dotter inte vilja åka vagn mer efter sommaren eller till hösten. Dessutom kanske det blir lika mycket snö och kyla nästa år, som i år, och då kanske det inte blir några längre promenader.
    ..Eller så är det barmark, din äldsta dotter älskar att åka vagn och du behöver gå med båda barnen långt både till affär och förskola?

Personligen kan jag räkna på en hand hur många gånger jag använde syskonvagn (mellan mina barn är det 16 månader). Jag hade dock nära till både affär och förskola.

Prata med vänner som har fler barn hur de gjort, men framför allt avvakta ett tag till!

Lycka till!

MVH Christine
    hej igen....vi bor i norrland och här är det jätte mycket snö och väldigt kallt så ha svårt att tro att vi kommer gå nå speciellt långa sträckor när minsta är nyfödd. Sen så kommer vi åt en emmaljunga edgeduo combi väldigt billigt så vi hade tänkt köpa den (har en likadan redan) så den kan vi använda om vi är hemma båda två och ska promenera... enda är väl om man åker bort till svärföräldrar och bägge vill sova i vagnen då går det inte att ta med bägge vagnarna i bilen.

Känns onödigt mycke pengar att köpa en speciellt när vi köpte vår emmljunga ny för 8500.

Går man på stan borde väl äldsta kunna stå på brädan eventuellt om man köper en sits.

Mvh
Svar på tråden syskonvagn!