• Anonym (Frågande)

Mina och dina saker

Vi hade förr en gemensam dator hemma...tills den fick en virusattack. Jag trodde

vi skulle lämna den på gemensam reparation. Istället köpte min man en helt ny

laptop till sig själv och satte en kod att ingen får använda den. Men jag oxå märkt

att min man har en kod på sin mobil sedan 4 månader tillbaka. Han har oxå köpt

en kassaskåp och låst in alla sina privata saker såsom pass, lönelappar,foto på sina

släktingar.

När han går ut är det inte lönt att fråga vart han går - han svarar sällan.

Vi har ett barn gemensamt och jag tycker detta beteende är konstigt.

Allt delas upp i vårt äktenskap i ditt och mitt. Han köper sin egen mat, kakor,
    chips, godis. Snål? ja...väldigt mycket. Han blir irriterad och man frågar en
    chipsbit...men själva slukar han mer än gärna ur min chipspåse.

Jag är givmild...men börjar bli snål mot han efter vad jag förstått hur hans spel
    går till..

Nu har jag börjat undra rent generellt hur blir livet då vi blir äldre? Kan man lite
    på honom eller sticker han så fort man blir gammal och grå? vad händer om
    jag plötsligt står utan ekonomi. Jag skulle ta hand om honom....men skulle han ta
    hand om mig?

• Svar på tråden Mina och dina saker
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Jag tror inte att ni kan fortsätta att ha det så här eftersom ni glider isär och er relation blir inte ömsesidig. Det är mycket märkligt att han går ut utan att svara på din fråga vart han skall gå och uppdelningen mellan er i mitt och ditt skapar också avstånd mellan er. Jag kan ju undra lite vad som pågår inom din man, hur han tänker och vilka avsikter han har. Det är ohållbart att ni inte får till stånd en dialog om dessa frågor. Du kommer inte alls att må bra i längden av det. I en relation är det väldigt viktigt med omtanke och att man är intresserad av varandras behov och önskemål. Ni behöver helt enkelt prata igenom hur ni har det och hur ni vill ha det och därefter kompromissa så att båda blir nöjda.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Mina och dina saker