• sebbeman

fått dålig balans...

Undrar en sak...har ni varit med om att era barn som precis har börjat att gå har fått dåligare balans efter ett tag...jag tycker att våran son vinglar till o ramlar mycket mer nu än när han började gå för en o enhalv månad sen.....Eller är det helt enkelt så att han inte tänker på det lika mycket längre så att det är därför???

• Svar på tråden fått dålig balans...
  • NEN72

Här har vi en till som vinglar till ibland och oftast då han är trött o har för bråttomt fram. Han har kunnat gå i drygt 2 månader.

• Melancholic

så var det men min son med..tror det är för att dom tror sig kunna det efter ett tag å blir lite mer vågade å inte lika försiktiga när dom går.

• anders sara

Stämmer här med Min son har gått i ca två månader och har oxå börjat vingla mer - men så försöker han sig oxå på mer - springa och så. Tror det är övergående.

• IsabelleMaria

Samma här - min dotter är vinglig i olika perioder. När hon är förkyld så påverkas nog öronen och därmed balansen. Sen har de ju olika fokus på att utveckla olika saker och kan gå bakåt i utvecklingen på nåt som de tidigare kunnat. (ex: min dotter har pratat hur tydligt som helst, nu när hon håller på att lära sig hoppa på ett ben osv, grovmotoriken, så blir talet sluddrigt.)

MEN; är du fortfarande orolig - kolla med BVC istället. De är ju proffs! Vi är ju bara glada amatörer! Lycka till!

• Karlstadtös

Min son är likadan! Han är 15 månader och har gått sen han var ca ett år.

• ÄlskarMina

Det kan oxå vara som min BVC-sköterska sa att när de skjuter iväg på längden hänger inte riktigt hjärnan med balanssinnet med o då har de inte samma kontroll på kroppen som de annars har...lugn det går över!

• sebbeman

va skönt att höra att det vrkar vara vanligt....nu slipper jag vara orolig...han försöker ju springa lite o det bli ju som det blir lite....dom små livn...dom är så söta när dom springer omkring...

• Mymlann

Åh ! Min kille vinglar också lite grann. Tänkte just starta en tråd om det, men så hittade jag den här.

Skönt med FL.

Svar på tråden fått dålig balans...