• Daniii01

Size Zero , snyggt?

Är det bara jag som reagerar på webb-butikernas vansinne?
    Modellerna  , som man känner igen från de olika butikerna är runt 180 cm långa,men inte nog med de så har de riktiga REJÄLA klackskor på sig på minst 10cm , om det ens räcker.
    Grädden på moset är ju sedan att de även redigerar bilderna efteråt ,som om flickorna inte är smala och snygga nog.

Allt för att se så PINNSMALA ut . De flesta kvinnor , iaf enligt mig ser inte ut så , vi är inte runt två meter långa utan ett uns fett på kroppen och minimala höfter.

Jag blir bara så irriterad när jag går inte på t.ex nelly och tittar på bilderna.Modellerna ser så jääkla smala ut , sedan kollar man ner och ser att de har sky höga styltor på. Går man sedan in på deras "catwalksvideor" så är de inte alls lika smala.

Håller ni inte med om att detta skickar ut fel signaler till speciellt ungdomar , som vad jag vet ofta är väldigt osäkra över sina kroppar och vikt eller är det jag som är helt ute och cyklar?
    Ska vi hela tiden bli inspirerade att sträva mot "Size zero" , Vad tycker ni tjejer där ute , hur tycker ni det ska vara?

Exempel:
    Denna modellen är mkt använd , står länken under height 178cm , Samma modell i länkarna under
    Ser ni skorna hon har på båda bilderna?!?! På nellys kan ni även se Catwalkvideon

www.asos.com/Motel/Motel-Wallflower-Print-2-In-1-Jenna-Dress/Prod/pgeproduct.aspx&cid=8799&sh=0&pge=0&pgesize=20&sort=-1&clr=Wallflower

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/elise-ryan-555/bodycone-dress-555066-133/

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/paprika-754/floral-bodycon-dress-754059-39/ 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Size Zero , snyggt?
  • LindaAle

Hejsan tjejer...

Som nagon skrev tidigare sa var Dallas tjejerna allas fòrebild pa 70 talet, kolla pa de fòrsta bond filmerna, man var kurvig o med kàrlekshandtag.... Men skulle ni kòpa jeansen om ni inte "uppfattade" hur det "ska" se ut?? Visst jag vill inte òverdriva, fòredrar sjalv en modell med lite kòtt pa benen alla ganger... Men saljer det??
    Mentaliteten fòrandras med àren och idag kan man gòra sa mycket med bada personlig tranare och plastik kirugi. Man stravar hela tiden efter perfektionism. Fòr att man kan gòra det.

Tjej i god form - Saljer

Det hela ar en ackligt ond cirkel...

• Temugg

Haha, när jag såg långklänningarna på nelly tänkte jag att de ser ju helt fel ut på en så smal tjej! Kom sen att tänka på att det är ju typiskt afrikanskt, med långa klänningar i starka färger - men de brukar ha gott om former!!! Och det ser snyggare ut!!!

• Agapi

Om jag ska vara riktigt ärlig så skulle jag säkert inte köpa ett plagg om jag inte tyckte modellen var snygg.Alltså inte ansikte osv utan att bilden där hon har plagget på ser bra ut. Och för mig är det "tyvärr" lika med smal, även om jag själv inte är speciellt smal alls. 

Sen med längden är det tvärt om för mig. Jag är lång (173) och älskar höga klackar gärna lite över 10cm. Jag får alltid höra att jag är en "jätte" (speciellt då jag bor i grekland och de flesta tjejer/kvinnor i min närhet är mellan 150 och 162). Att det inte är snyggt när tjejer är så långa för mannen "ska" vara längre. Så att ha snygga LÅNGA modeller att identifiera sig med är väldigt skönt. 

• Art Vandelay

Jag tycker att vissa är snygga som smala medan andra passar med kurvor, så länge det inte ser sjukligt ut så är det ok. Modellerna är bara till för att visa upp kläderna och jag har aldrig stört mig på att de skulle vara för smala. Jag tror att ungdomar är osäkra ändå, det beror på hur man är som person. Modellerna var smala när jag var ung också men jag har aldrig mått dåligt av det, varken då eller nu.

• 010306

Fast Nelly har ju en grej där kunderna röstar på hur kläderna är i storlek och kvalité  och det brukar stämma ..tycker snarare att det är lättare där att skorna & klänningarna passar pga detta.
    Tar alltid S eller S/M i dubbel strl och har 36 i vanliga fall. Har alltid passat..

Visste endel av modellerna ser undernärda ut och det gillar inte jag heller men det händer ju på H&M med osv.. tycker inte heller om size sero trenden .

• tahira

Jag tycker att det är snyggt.

Jag ser hellre på modeller jag tycker är snygga och som har proportioner som liknar mina (även om jag bara är 1.63 )

Sedan kan man ju gärna blanda upp det, men frågan är om de sålt lika mycket kläder då.

• Agapi

Sen håller jag inte alls med om att Nellys modeller är mycket smalare på bilden än på catwalk filmen? 

• Cloudy

Är det svårt att ta storleken på vanlig svenska?
    Size zero är XS antar jag och XS vill jag ha inom en någolunda snar framtid så jag röstar för size zero.

Dock så röstar jag emot all typ av retuchering av människor i media.

• Agapi
    Cloudy skrev 2011-05-03 13:52:29 följande:

Är det svårt att ta storleken på vanlig svenska?
    Size zero är XS antar jag och XS vill jag ha inom en någolunda snar framtid så jag röstar för size zero.

Dock så röstar jag emot all typ av retuchering av människor i media.

Jag tror att "size zero" skulle motsvara en 30/32 i Sverige.
Svar på tråden Size Zero , snyggt?