• HannaE

Orolig! Vad knarkar hiphopare? Är hiphop ute?

Jag är så orolig för min dotter!
    Hon har utvecklats helt normalt till en början -- följer viktkurvan, började gå på normal tid, har sagt första orden och så.
    Men sista månaden har hon börjat bete sig konstigt! Hon vill bara ha baggy pants, sätter man på henne något med litet tightare passform blir hon grining och försöker klä av sig. Och hon har byxorna nerhasade så blöjkanten syns! Hon har börjat dansa stelbent till 'Crazy Frog'. Hon säger 'dööh!' jätteofta.
    Men det värsta av allt: Hon vägrar ta av sig sina sneakers. Det är ett par gräddvita med gammelrosa kardborrband, av märket Lejon. Jag försökte visa henne andra skor när vi var i skobutiken men hon var mycket bestämd, höll stenhårt i dedär skorna och tuggade på dem så jag blev tvungen att köpa dem. Och nu har hon dem på sig hela tiden, både ute och inne och i vilket väder som helst.
    Är min dotter på väg att bli hiphopare? Hon kommer ju att bli utanför i skolan, det är väl omodernt att vara hiphopare nuförtiden? Tror ni hon kommer att börja knarka? Vilka droger knarkar hiphopare?

Man lever så länge man lär.
  • Svar på tråden Orolig! Vad knarkar hiphopare? Är hiphop ute?
  • Anova

Jag tror du kan ta det lugnt, hiphop-fascinationen är övergående.. Jag var själv hiphopare i början av 90-talet.. Det försvann efter något år.. Mycket vatten och motion är det bästa tipset..

• Boonga

För att visa att ovan i själva verket inte ät off-topic:

• HannaE

Men hon är inte så tjock...
    Och hur skall jag få henne att ha påsig något annat än sneakers på fötterna?

• varfördåför

Spela Asta Kask eller DLK för henne istället för 'Crazy Frog' så skall du se att du har hennei kängor innan veckan är slut

nepp... kan inte stava... sorry!
  • varfördåför

Här är min dotter innan jag införde förbud mot all annan musik än punk i huset..

och här är hon efter..

• HannaE
    varfördåför skrev 2011-05-03 07:42:49 följande:
    Här är min dotter innan jag införde förbud mot all annan musik än punk i huset..
    och här är hon efter..

Men.. okej, det går kanske att punka till henne litet. Man kunde ju börja med Ebba-skivan jag har i bilen. Men vad knarkar punkare nuförtiden? Är det välling som gäller eller kör punkarna pepparkakor?
  • varfördåför

veteskorpor verkar gångbart här iaf, och sedan är det mycket div. som hittas på golvet. Ricktigt tunga perioder kan hon suga på turspännor också.. men vi försöker att prata med henne och iaf hålla konsumtionen på en rimlignivå.. men nog händer det att vi vrider våra händer i vanmakt..

• HannaE
    varfördåför skrev 2011-05-03 13:20:44 följande:
    veteskorpor verkar gångbart här iaf, och sedan är det mycket div. som hittas på golvet. Ricktigt tunga perioder kan hon suga på turspännor också.. men vi försöker att prata med henne och iaf hålla konsumtionen på en rimlignivå.. men nog händer det att vi vrider våra händer i vanmakt..
    Jaså, veteskorpor skall man se upp med också. Idag har hon haft sneakers hela dagen igen, fick knappt av henne dem ens när hon skulle på pottan. Hon blir fjorton månader om en vecka nu och jag oroar mig så, man har ju hört att det är mycket problem med fjortisar. Stor risk att de dras till drogliberala subkulturer och annat elände.
  • varfördåför
    HannaE skrev 2011-05-03 22:02:26 följande:
    Jaså, veteskorpor skall man se upp med också. Idag har hon haft sneakers hela dagen igen, fick knappt av henne dem ens när hon skulle på pottan. Hon blir fjorton månader om en vecka nu och jag oroar mig så, man har ju hört att det är mycket problem med fjortisar. Stor risk att de dras till drogliberala subkulturer och annat elände.
    ja min är ju 23nu så vi har ju gjort värsta tiden, jobbigast var där mellan 18 och 21dock sedan har hon lugnat ner sig lite. Nu använder hon sina verbala förmågor mer och skriker och grymtar mindre än tidigare också, dethar underlättat mycket i vår realtion.

Största problemet nu är att hon lindat sin fader runt lillfingret och genom det så slipper hon alla regler som gäller för rästen av mänskligheten, jag tror tom att han förser henne med skorpor ibland då jag inte ser dte.
  • HannaE
    varfördåför skrev 2011-05-03 22:11:08 följande:
     jobbigast var där mellan 18 och 21
    Då har vi det jobbigaste kvar alltså?
    Hur har det fungerat med punk då, jag blir orolig för detta med hiphopen för det känns så nittital och jag är rädd att dottern skall bli retad. Är punk litet mer retro-inne kanske? Men både hiphopare och punkare knarkar ju förstås. Det bästa vore väl om hon kunde vara litet mer mainstream och kanske börja med någon sport istället för att digga Crazy Frog.
  • varfördåför
    HannaE skrev 2011-05-03 22:36:51 följande:
    Då har vi det jobbigaste kvar alltså?
    Hur har det fungerat med punk då, jag blir orolig för detta med hiphopen för det känns så nittital och jag är rädd att dottern skall bli retad. Är punk litet mer retro-inne kanske? Men både hiphopare och punkare knarkar ju förstås. Det bästa vore väl om hon kunde vara litet mer mainstream och kanske börja med någon sport istället för att digga Crazy Frog.
    fast de som sportade var väl inte helt oskyldiga då jag gick i skolan och så iaf. mycket röka bland de där sportarna för att inte tala om doping. crazy frog käns lite LSD..
Svar på tråden Orolig! Vad knarkar hiphopare? Är hiphop ute?