• Limpan80

Kan jag färga en solblekt barnvagnssufflett??

Hej hej!

Jag undrar om någon har provat att färga en barnvagnssufflett någongång??

Vi köpte en svart bättre begagnad emmljunga vagn på blocket som är lite tråkig i färgen då den har blivit solblekt. Bu undrar jag om någon kan hjälpa mig. Kan jag färga den svart igen och isåfall med vilken färg. Tacksam för svar!

• Svar på tråden Kan jag färga en solblekt barnvagnssufflett??
  • She is Me

Jag har inte gjort det själv, men  varit i samma tankar och surfat runt en hel del kring detta. Panduro har en färg som heter palett textilfärg, som man målar på. Sen kan du fixera färgen med hårrtorken, eg ska man stryka med strykjärn, men har läst flera som använt fönen och det har fungerar lika bra.  googla lite på färga suflett så får man rätt många träffar.

Google is my friend ♥
  • Limpan80

ok tack, det ska jag göra!

Har sökt på barnvagnssufflett men inte fått upp så många svar

• SofiaO

Jag funderar bara på hur det blir på innertyget när det regnar... Om man inte har fixerat färgen med strykjärn utan "bara" med en hårfön, så kanske det tränger igenom och missfärgar innertyget (som ju oftast är ljust/vitt).

Bara en tanke!

• Pissetuss

Inte med vanlig textilfärg från Herdins i alla fall, de funkar inte på syntet står det på förpackningen. Jag provade i alla fall eftersom jag skulle färga en annan sak också, och mycket riktigt, det bet inte på suffletten för fem öre! Men det finns kanske andra alternativ.

• She is Me
    SofiaO skrev 2011-05-03 08:41:36 följande:
    Jag funderar bara på hur det blir på innertyget när det regnar... Om man inte har fixerat färgen med strykjärn utan "bara" med en hårfön, så kanske det tränger igenom och missfärgar innertyget (som ju oftast är ljust/vitt).

Bara en tanke!
    om man inte tror att det räcker med hårfönen, så kan man ju impregnera den oxå som extra skydd.

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m52998067.html  här kommer en tips tråd till.
    Google is my friend ♥
  • KMJ
    She is Me skrev 2011-05-03 08:37:22 följande:
    Jag har inte gjort det själv, men  varit i samma tankar och surfat runt en hel del kring detta. Panduro har en färg som heter palett textilfärg, som man målar på. Sen kan du fixera färgen med hårrtorken, eg ska man stryka med strykjärn, men har läst flera som använt fönen och det har fungerar lika bra.  googla lite på färga suflett så får man rätt många träffar.
    Min bror gjorde så med deras Phil & Teds vagn den blev jätte snygg och så som ny ut.
  • manecke1

Jag färga min svarta blekta suflett med skokräm :P sån i burk med nån svampgrejs på som du "målar" på. tyckte den blev lite för flammig så torka av den med en disktrasa, och nu är den svart och fin :) Ska bara spraya med impregneringsspray så är den redo för en runda :)

Svar på tråden Kan jag färga en solblekt barnvagnssufflett??