• Anonym (kärleks tjej)

Relations problem, men inte mellan mig och min partner

...ja det lät väll kanske konsigt?
    Saken är den att ingen, verkligen ingen tycker att vi ska vara ihop, alla är emot våran relation.
    Så vad gör man då?
    Rymma? hmm sådant läser man ju bara i böcker och ser på film, skulle man verkligen göra det?
    Förlora allt annat förutom just kärleken?

Kärleken övervinner allt sägs det ju, och han och jag brukar säga att det är vi två mot världen och det känns verkligen så.

Kan kärlek någonsin vara fel?

Vi kan inte se nått fel att vi älskar varandra, varför ska alla andra stå i vpran väg?

• Svar på tråden Relations problem, men inte mellan mig och min partner
  • Anonym (kärleks tjej)
    Anonym skrev 2011-05-03 12:07:48 följande:
    Litar du på deras omdömen i andra frågor?
    Ja i många fall gör jag det
  • Anonym
    Anonym (kärleks tjej) skrev 2011-05-03 12:17:23 följande:
    Ja i många fall gör jag det
    Men inte i detta? Varför?
  • Anonym (kärleks tjej)
    lokisse skrev 2011-05-03 12:09:07 följande:
    rymma hemifran..
    hur gammal är du ts?
    Jag sa inte att vi skulle göra det.
    Ja har bara tänkt tanken, hur det skulle vara.
    Klart att man inte gör nått sådant, sådant händer ju som sagt bara i böcker och film.
  • LovleyMamma
    Anonym (kärleks tjej) skrev 2011-05-03 12:14:50 följande:
    Förstår om dom är trötta på att lyssna.
    Och jag har lutat prata med mina anhöriga när det är nått som är lite knas, för vet att det ändå ordnar sig tillslut.
    Ja för allt behöver man inte tala om för sina anhöriga. 
    Jag talar inte om för tex min mamma om jag och sambon bråkat. För det ger bara fel bild av allt. För givetvis lägger jag upp det utifrån min synvinkel. Det blir ju alltid så eftersom det bara är en som berättar.

Så mitt råd till dig är att fortsätta leva i din relation, såvida båda vill det. Strunta i vad andra säger.  
  • Anonym (kärleks tjej)
    Anonym skrev 2011-05-03 12:17:48 följande:
    Men inte i detta? Varför?
    För att dom inte kan se hur stark våran kärlek är
  • lokisse
    Anonym (kärleks tjej) skrev 2011-05-03 12:18:42 följande:
    Klart att man inte gör nått sådant, sådant händer ju som sagt bara i böcker och film.
    hur gammal är du ts? om man behöver rymma hemifran för att leva sin kärlek brukar man vara ca 15 ar och da är det kanse bättre att lysna pa dom som vet mer och försörjer dig
    Nej det tror jag inte!
  • Anonym (kärleks tjej)
    LovleyMamma skrev 2011-05-03 12:19:16 följande:
    Ja för allt behöver man inte tala om för sina anhöriga. 
    Jag talar inte om för tex min mamma om jag och sambon bråkat. För det ger bara fel bild av allt. För givetvis lägger jag upp det utifrån min synvinkel. Det blir ju alltid så eftersom det bara är en som berättar.

Så mitt råd till dig är att fortsätta leva i din relation, såvida båda vill det. Strunta i vad andra säger.  
    Tack. Ja jag har väll berättat lite väl mycket för mina nära och kära, men insätt att det blir ju bara galet. Visst kan man berätta saker, men ens bråk och sådant har ju dom inte med att göra.
    Som sagt blir fel bild av allt.
  • Anonym
    Anonym (kärleks tjej) skrev 2011-05-03 12:18:42 följande:
    Du bor alltså fortfarande hemma hos dina föräldrar?

Släpp killen. Nu på en gång. Bråkar ni så mycket redan kommer det absolut inte bli bättre om ni håller ihop tills ni är vuxna och flyttar hemifrån.
    Det finns fler killar där ute, som du kan älska utan att såra, som älskar dig utan att såra, och bråka... ja, det gör man såklart ibland, men det är skillnad på bråk och bråk.
  • Anonym
    Anonym (kärleks tjej) skrev 2011-05-03 12:19:34 följande:
    för mig är kärlek respekt.
    om man respekterar varann tjafsar man inte om allt.
  • Anonym
    Anonym (kärleks tjej) skrev 2011-05-03 12:19:34 följande:
    Sårar man varandra så mycket att ALLA i ens omgivning märker det och reagerar på det, så låter det inte som speciellt stark kärlek. Kär i kärleken kanske? Tonårshormoner?
Svar på tråden Relations problem, men inte mellan mig och min partner