Inlägg från: skyrocket |Visa alla inlägg
  • skyrocket

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Får man vara med här trots att jag bor i hallstahammar? Har tidigare bott i västerås (haga och senast östermalm) 89:a med bf 9/10 och rul imorgon. :)

Känner inte jätte många häromkring då jag är uppvuxen i sthlm och bott i västmanland snaart 3 år. Så vore kul att ha lite fler att prata med och speciellt gravida (som orkar med allt bebisprat, hehe).

• skyrocket

Limpan83, min bm informerade på hälsokollen (senaste besöket bortsett från min "akut tid" igår) om att bilderna kostar pengar och att de endast tar kontanter. Rimligt men lite larvigt.

Ni som redan varit på rul, kan ni inte berätta hur det går till? Vad de gör/säger/mäter? Hur länge får man kika på bebben? Finns det möjlighet att köpa film alt filma lite själv? Vore så kul att kunna skicka en videosnutt till min pappa som bor utomlands. Blir nog mer verkligt för honom då ;)

• skyrocket

Anette85, tusen tack för ditt svar! :)

• skyrocket

Vår "love story" är väl ingen speciell men kan dela med mig ändå. Träffades först för 5 år sedan då han är kompis med mina bröder men föll inte för varann förrän i januari 09. Förlovade oss i okt 09 och flyttade ihop (snarare så att han sov alla nätter i min lägenhet) strax efter. Skaffade vår nuvarande gemensamma lägenhet okt förra året och hund i slutet av juli. Haha. Det har gått ganska fort allting men jag är helt såld på denna kille och så lycklig så ja..det vart som det vart ;)

• skyrocket

Anette85, låter bra att ni har en stark vänskap som grund (precis som jag o min sambo ;) tror det är viktigare än att ha varit tillsamans jääätteeelänge. Bara man känner varann, kan lita på varann samt har ömsesidig respekt tror jag att allt löser sig. :)

• skyrocket

Mamaizon, aw va söt du är. Tack! Håller med om att man inte måste vänta flera år innan man förlovar sig osv. Känns det rätt så why not? ;)

Jag (eller vi) har en rottweiler hane på snart ett år. Har du/ni någon hund?

• skyrocket

Nillis86, ibland är det bara rätt och då går det fort :)

• skyrocket

Mamaizon, helt rätt inställning!! Tråkigt att familjen ska vara så men det är deras problem inte erat. :)

Dobermann är sambons dröm men jag blåvägrade (såå svårt att hitta friska, sunda föräldrar med "rätt" utseende, de är tyvärr väldigt sönderavlade) men någongång i framtiden blir det nog en. :) pincher var vi också inne på men där tyckte sambon att det vart för litet så kompromissen vart en rottis. Hehe. Känner ägaren till vår hunds pappa väl och har följt hanen sedan han var liten så valet var ändå inte jättesvårt.

Att bo på landet/i hus är absolut en fördel men det funkar superb för oss i lägenhet. Blir mycket promenader och lugn aktivering inne (klicker, aktiveringsleksaker, gömma lekar osv). Som med allt annat, allt löser sig bara man vill och är redo att kämpa och kompromissa lite. :)

• skyrocket

Juste! Glömde helt bort att skriva, idag är det äntligen dags för vårat RUL. Så kul! :)

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011