Inlägg från: Blomma80 |Visa alla inlägg
  • Blomma80

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Hej tjejer!
    Jag är också Västeråsare och väntar mitt andra barn här till hösten, början på november någongång tror vi...Vi har inte varit på rul än :)
    Såg att flera av er redan varit där och fått reda på kön också, betyder det att de berättar nu för tiden? För när jag vänta första var det typ dödsstraff (jo, jag överdriver lite) på att berätta det här i Västerås och då var det ändå inte så länge sedan utan 09. Ville man promt veta blev man hänvisad till privatkliniker i Stockholm. Tycker verkligen det vore kanon om man fick veta, nyfiken i en strut som man e ;)
    Ha en bra helg!!

• Blomma80

Sorry att jag har kapat er tråd här å bara prata om rul hela tiden... men fick höra i helgen att from. 19 maj så berättar de för alla som vill veta vilket kön bäbisen har. Om de kan se det såklart, fast de flesta va er kanske redan gjort erat? Är det första bäbisen för er alla eller är det någon av er som har barn sedan tidigare?  E lite lat och orkar inte läsa igenom hela tråden ;)

• Blomma80
    Geraldine skrev 2011-05-30 14:48:56 följande:
    Vad kul att reglerna ändras Det är första bebisen för mig i alla fall. När ska du på RUL?
    Vad mysigt med första, kommer du ha massa mysigt å gå på som babymassage, babysim å babyrytmik Skrattande
    Komma i väg på sånt där med en som precis fyllt två känns lite överkurs, men ska försöka så gott det går. Alltid kul å träffa andra mammor och prata av sig Glad
    Jag har ju som sagt varit hemma mammaledig och vet massa om öf och så vidare så de e bara å fråga...
  • Blomma80

Ledsen att jag missa date:en i torsdags, vi körde en heldag på Eskilstuna zoo så när kvällen kom var jag helt slut. Har dessutom fått foglossning så värde :( vi har också bestämt vagn, men för oss gäller ju syskonvagn å då finns det tyvärr inte alls lika roligt utbud :(

• Blomma80

Jag har bara haft svängbara hjul på mina vagnar, visst har det vart dagar då det nästan varit omöjligt att köra men då beror det ju på att de e oplogat och då spelar det nog ingen större roll vilken vagn man har. 
     Det gäller ju att hitta en vagn som passar en själv...Är man ute mycket i naturen så är ju inte svirvelhjulen ingen höjdare medans de funkar tipp topp om man är mycket i vanlig stadsmiljö. Så det e bara å åka runt bland babybutikerna å klämma och känna. Då vet man ju lite vad man e ute efter även om man vill köpa begagnat.

• Blomma80

Hej tjejer hur går det med magarna??
    Vi var på rul förra veckan och allt såg bra ut, vilket e jätteskönt :) Hon/vi försökte kolla kön men vi fick ingen klockren bild så det blev bara en gissning, så vi säger den fortfarande. Ingen idé å ställa sig in på nått, utan vi får se nån gång i november helt enkelt :)
    Vad mysigt för er å få shoppa alla grejer, jag saknar det faktiskt den här graviditeten.
    Ett tips om ni inte redan köpt sånna är de små tvättlapparna Krama (kräkisar)10st/29:-  från IKEA. Perfekt å ha under halsen på dem när man matar/ammar dem, å på axeln när man rapar dem och torka när de kräks som min gjorde 24-7 första halvåret Rynkar på näsan 

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011