Inlägg från: Nessie99 |Visa alla inlägg
  • Nessie99

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Jag ska också ha mitt första barn i höst! Bor gångavstånd till sjukhuset också :)
    När har du BF? Mitt är 7/10

• Nessie99

Kul Nillis 86! Du är ju bara lite över en vecka 'före' oss! Hur går det för dig?

• Nessie99
    J L skrev 2011-05-04 09:01:33 följande:
    nillis 86 skrev 2011-05-03 18:06:18 följande:
    Hejsan jag bor också i västerås!
    Bor på malmaberg. Vore jätte kul att följas åt.
    Jag har BF 27/9...
    Jaha, men gu så roligt!
    Jag har också gångavstånd till sjukan, bor på Malmaberg!
     Jag har fortf. inte varit iväg på den "obligatoriska" kontrollen än, men det första datumet de gav mig var 19/10. Ska på kontrollen om 2v, och jag väntar verkligen spännt! Tungan ute Antar att Ni redan varit på den??
    Jo, jag var på RUL häromdagen Glad
    En helt underbar upplevelse! När BM letade runt med sin apparat efter en bra bild, var det som att titta på film och vi fick se bebben röra sig! Det var så otroligt! Har inte känt riktiga sparkar ännu, så att se att han/hon lever och mår bra är ju bara bäst! Tror att h*n sov när vi började och blev lite irriterad över allt knuffande utifrån, stackaren.
    Jag var så himla nervös innan, men så fort jag såg hjärtat slå, kände jag mig lugn igen.

Kul att vi bor så nära varann och har BF i ung. samma period! Vem vet, vi kanske hamnar i samma föräldragrupp också?

Tack för länken förresten, det var jättehäftigt att se!
  • Nessie99

Har hört så mycket bra om Västerås Sjukhus förlossningsavd., så det kommer nog att gå bra för oss tror jag.

• Nessie99
    J L skrev 2011-05-04 12:37:28 följande:
    Åh va roligt!!!
    Igår hade jag personalmöte på ett av jobben, och helt plötsligt börjar jag asgarva. Från ingenstans. Det var "någon" som kittlade mig på insidan... DET var grymt häftigt! Skrattande

Ja, det är jätte roligt att vi bor så pass nära! Vore ju lite roligt om vi hamnade i samma FG!
    Ja, visst! Är bara lite bekymrad över det här med sommarsemestrar och tider för föräldragrupper - letade efter profylaxkurser i Västerås, men det börjar luta mot antingen kurs på DVD eller skippa helt och bara läsa på, eftersom utbudet är minimalt. Semestertider förändrar allt.
    Sambon, som har gått kursen förut, säger att det inte gav honom mycket första gången, men tror att det måste vara individuellt vad man får ut av det.
    Jag ska nog kolla upp det där med föräldrakurs. Vet du var man ska leta? Jag har verkligen inte en susning!
  • Nessie99
    nillis 86 skrev 2011-05-04 20:21:24 följande:
    Nessie99 skrev 2011-05-03 20:18:32 följande:
    Kul Nillis 86! Du är ju bara lite över en vecka 'före' oss! Hur går det för dig?
    Va kul då e vi på samma ställe ungefär=)

Hur gammal är du då?
    Ja, vi lär nog ses i lekparkerna i närheten :)
    Jag är en sån där 'gammal tant' på 33 år, haha, fast jag tydligen ser ut som 26. Har svårt för att göra en objektiv bedömning på det själv! :o
  • Nessie99
    anette85 skrev 2011-05-05 09:47:41 följande:
    Vi var på vårat ultraljud förra veckan och vi antog att de skulle ta kort som betalning för ultraljudsbilder eftersom det står i kallelsen att man gärna ska betala med kort när man betalar besöket (om man nu inte är gravid och får det gratis). Sen antar man ju bara att alla tar kort nu för tiden men det gör dom inte där. Man var tvungen att betala med kontanter, 30 kr /bild. Vi blev nästan utan bild men vi lyckades skrapa ihop 20 kronor iaf och fick köpa en bild för det. Närmsta ställe att ta ut pengar var i huvudreceptionen i en annan byggnad och man skulle betala inne där man gjorde undersökningen. Så tänk på att ta med lösa pengar.

Men det var iaf en underbar upplevelse att få se bebisen röra sig och få veta att allt var okej.
    Fick ni kallelse? Jag fick själv ringa och boka tid. Då sa de på telefonen att jag skulle ta med mig kontanter och hur mycket det skulle kosta, vilket jag är glad att hon gjorde. Varken jag eller min sambo brukar ha lösa pengar på oss. Priset är ju ganska högt, men så här i efterhand ångrar jag mig inte - det är ju så häftigt att se! Men ändå önskar jag att jag hade fått filma med min telefon (det är ju telefonförbud där). Nåja, 'nästa gång' kanske Flört
  • Nessie99

trz: jag tror inte att det skadar att fråga när ni väl är där. Vad är meningen med en monitor om du ändå inte kan se den? Tror säkert att de gör ett undantag :)

• Nessie99

Skulle vara kul med en träff! Jobbar inte långt från Djäkneberget, så skulle nog kunna lämna arbetet nån timma eller så om ni vill ses på en veckodag. Väntar och ser vad ni föreslår.

Förresten slår jag er alla med hästlängder vad gäller ålder, så sluta noja Flört Ålder är bara en siffra.

Mammaizon: om jag inte sa det förut, BF 7/10.

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011